Google+

oleh: ietabeepee kuih peria

C360_2014-12-12-00-17-35-324

Kuih dolu3


Created on : 15-12-2014

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi ietabeepee

Bahan-bahan ( +- 50 bj )

  • Inti kelapa secukupnya
  • 5 cwn tepung pulut
  • 5 sudu besar tepung gandum
  • Santan cair secukupnya
  • secubit garam
  • minyak utk sapuan
  • daun pisang

Cara-cara

  1. satukan tepung pulut,epung gandum n garam
  2. Bacuh campuran tepung dgn santan sehingga tepung x melekat di tngan
  3. Ambil sedikit adunan tepung,leperkan, masukan inti dan bentukan...
  4. letak diatas kepingan daun pisang yg telah disapu dgn minyak
  5. kukus dlm 15 @ 20 min atau hingga masak

Tag

kuih muih


Laporan Masakan Bergambar (0)


Komen (8)

18-12-2014, kakbesah komen :
salam ieta, wah! sdp kuih ni, slalu kb bli kt psr mlm di Banting, pebret bpk akk jgk...dia kate dari bukak kuih koci, gelopot tangan, baik mkn kuih peria nih senang..kikiki.. oh, campur tpung gandum jgk ye ieta,,agknye spaye x kenyal sgt ek? barula x trtanggal gigi plesu kn..hee...


18-12-2014, ietabeepee komen :
waalaikumsalam Kak B...masih ada kenyal2 nya Kak B..x ilang pon...cme kurng ckit la...ni pon peberet En. Hubby ni...jdi lyan jer la...kikiki..


18-12-2014, ietabeepee komen :
waalaikumsalam Kak B...masih ada kenyal2 nya Kak B..x ilang pon...cme kurng ckit la...ni pon peberet En. Hubby ni...jdi lyan jer la...kikiki..


18-12-2014, ietabeepee komen :
waalaikumsalam Kak B...masih ada kenyal2 nya Kak B..x ilang pon...cme kurng ckit la...ni pon peberet En. Hubby ni...jdi lyan jer la...kikiki..


18-12-2014, ietabeepee komen :
mak!!!! skli berderet la kuar komen ni...camn nak delete ye??


18-12-2014, ietabeepee komen :
mak!!!! skli berderet la kuar komen ni...camn nak delete ye??


18-12-2014, Razzizz komen :
ieta,tak boleh delete komen.....tq 4 resipi dah bertahun tak nampak kuih ni kat kedai sekarang dah ada resipi.


18-12-2014, Razzizz komen :
ieta,tak boleh delete komen.....tq 4 resipi dah bertahun tak nampak kuih ni kat kedai sekarang dah ada resipi.


Untuk memberi komen terhadap resepi ini, klik di sini



Feed 5 Resipi Terbaru

C360_2014-12-12-00-17-35-324 Resepi kuih peria oleh: ietabeepee

Kuih dolu3

Penangseeeafoodcurry Resepi Maggi Royale Penang Seafood Curry Noodles with Carrot Fritters oleh: yani

Homemade taste.. sedap sangat walaupun hanya gu...

Koreanmee Resepi Maggi Royale Korean Spicy Braised Beef dengan Daging Panggang oleh: yani

Mee korea ini terasa seperti "homemade" pulak a...

Img_20141128_013546 Resepi Roti mudah oleh: sufiana

guna tepung gandum biasa

20141107_211340 Resepi Kek Masak Dalam Sandwich Toaster oleh: mardiany

Dapat dari Youtube.. Siap dalam 5 minit sahaja

Senarai Resipi Terbaru >>




5 Laporan masakan terkini

Photo-0009
16-12-2014 Resipi IKAN REBUS oleh : Virus
part 2-dah digoreng
Laporan oleh: Razzizz
Photo-0008
16-12-2014 Resipi IKAN REBUS oleh : Virus
part 1-dah direbus
Laporan oleh: Razzizz
10858517_332203033641205_8665337082931795644_n
16-12-2014 Resipi Kek marble trio oleh : Mat Gebu
1st trial buat kek marble versi kukus alhamdullilah kek gebu,lembut & yg penting tidak kering berderai..hasil sama seperti kek marble yg dibakar cuma tidak garing diatas,mula2 risau jugak kukus nnti rupa cam apam..ternyata hasil yg memuaskan ati sesi keluarga..tq,mat gebu!!
Laporan oleh: eyradanira
20141214_154639
14-12-2014 Resipi Ikan patin masak tempoyak oleh : tg77
sedapp banget
Laporan oleh: fara82
20141214_154639
14-12-2014 Resipi Ikan patin masak tempoyak oleh : tg77
sedapp banget
Laporan oleh: fara82

Senarai Laporan Masakan >>





Resepi mengikut kategori

Ayam Cookies Daging Dessert Ikan
Kek Kuih-muih Laksa Mee Minuman
Nasi Pencicah Roti Sayur Seafood
Snack Sup Tart Telur Western Food

Lain-lain kategori

. .. 1 10 minute 4 acar acar masak acar timun Acar Timun Express acara majlis.../malam/siang afternoon agak popular di terengganu agar agar agar-agar Agar2 air air asam air belimbing buluh air gula vanilla air milo blend

Senarai kategori >>



5 Komen Terkini

18-12-2014, Razzizz komen di kuih peria :
ieta,tak boleh delete komen.....tq 4 resipi dah bertahun tak nampak kuih ni kat kedai sekarang da...


18-12-2014, Razzizz komen di kuih peria :
ieta,tak boleh delete komen.....tq 4 resipi dah bertahun tak nampak kuih ni kat kedai sekarang da...


18-12-2014, ietabeepee komen di kuih peria :
mak!!!! skli berderet la kuar komen ni...camn nak delete ye??


18-12-2014, ietabeepee komen di kuih peria :
mak!!!! skli berderet la kuar komen ni...camn nak delete ye??


18-12-2014, ietabeepee komen di kuih peria :
waalaikumsalam Kak B...masih ada kenyal2 nya Kak B..x ilang pon...cme kurng ckit la...ni pon pebe...


Senarai Komen >>




Part of Dua Marhalah Sdn Bhd