Google+

oleh: reen80 Sotong goreng kunyit mudah

Dsc00522

mudah,senang dan sedap..kegemaran my hubby.


Created on : 28-10-2009

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi reen80




Bahan-bahan ( 5 orang makan )

  • 5 ekor sotong
  • kacang panjang
  • 1 ulas bawang besar
  • 3 ulas bawang putih
  • 2 biji cili besar
  • 2sb serbuk kunyit
  • 3-4 sb sos tiram (saya guna brand maggie)
  • minyak masak
  • garam secukup rasa
  • Klik di sini untuk isi bahan

Cara-cara

  1. 1.potong sotong kepada 4-3 bhgian. 2.gaulkan sotong serbuk kunyit ,sos tiram,garam dan peram antara setengah jam. 3.panaskan minyak dan goreng sotong sehingga garing..ketepikan sotong tadi sebelah dan masukkan bawang besar,bawang putih dan cili sehingga naik bau kemudian masuk kacang panjang .goreng sehingga kacang layu dan angkat boleh dihidangkan.. selamat mancuba...

Tag

Laporan Masakan Bergambar (1)

Img_20130921_185123
25-10-2013
salam reen. kekadang rspi yg simple tu lah yg sdp. jnji bhn2 fresh kn reen. mkn pn x jemu. akk bila x ramai org kt rmh baru bleh buat cmni, kalo ramai kne la brsambal bagai..hehe. jazakillah reen krane brkongsi rspi..
Laporan oleh: kakbesah


Komen (8)

28-10-2009, SYGKU komen :

SY NK CUBA RESIPI NIE....CARA-CARA NYA X DE KE?


28-10-2009, reen80 komen :

dah ade bahan blh awk cube


28-10-2009, starwars komen :

aku memang suka makanan sotong,,,,ada lagi ,,,,,,,


29-10-2009, jay_coral komen :

bawang2 dan cili tu diracik,dihiris atau ditumbuk wahai tuan punye resipi??


29-10-2009, reen80 komen :

bawang2 tu dan cili tu dihiris.


30-10-2009, Lady_Gaga komen :

best gak nih....nak cube la....


29-06-2011, Shah Rukh komen :

kalau yang tak campur kacang panjang ada tak...saya masih ingat arwah mak ada masak sotong campur kunyit ..rasanya macam ada masam2 sikit..tapi sedap


11-08-2011, rusman komen :

Sotong ada kt umah. Nk masak ari ni....selalu buat sotong masak merah je....try la buat berbuka.......yummy


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu





Part of Dua Marhalah Sdn Bhd