Google+

oleh: minami133 Acar Nanas

Dscf5456

enak dimakan dgn nasi beriani, nasi tomato dll..


Created on : 21-01-2007

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi minami133




Bahan-bahan ( 4 org )

  • 1 tin nanas dlm tin
  • 1 batang kulit kayu manis
  • 3 biji buah pelaga
  • 5 biji bunga cengkih
  • 1 biji bunga lawang
  • 1 sudu minyak masak
  • pewarna kuning

Cara-cara

  1. masukan minyak dalam kuali. masukkan kulit kayu manis, buah pelaga, cengkih dan bunga lawang. tumis sekejap.
  2. masukkan air nanas dlm tin. potong nanas kepada 4. masukkan ke dlm kuali. akhir sekali masukkan pewarna kuning 2-3 titik. masak hingga mendidih.

Tag

acar nanas

Laporan Masakan Bergambar (4)

Acar_nenas
24-01-2007
biasanya umi_e buat pajeri kuning (nenas) tapi hari ini umie try resepi minami acar nenas... lebih kurang sama cuma umi_e rasa lebih suka pajeri kuning sebab ada rasa masam2 manis dan pedas... tapi acar nenas minami ni memang simple! 5 mins je dah siap... TQ
Laporan oleh: umi_e

tq umi_e coz try my recipe..mmg simple..

Acarnenas
25-01-2007
kantan desu!!
Laporan oleh: yani

sou desu ne.. kodomo mo dekiru mon!

Acar2
29-08-2009
salam minami, ni menu saya semalam, arigotou, resepi simple dan sedap..thanks for sharing ya
Laporan oleh: onigiri

erm... resipi sy byk yg mudah2... mudah dan sedap! tu yg penting...

P1020283
20-04-2010
slm,x ltk wana kning...tp rsa ttp sdp..tq,lap u...
Laporan oleh: Mariani(KT)

yg penting rasa... tp kalo menarik, lg seronok nak mkn.. tul tak?



Komen (8)

22-01-2007, ctjuliez komen :

acar ni klu kat d swak sllunya dhidg sms kenduri.


22-01-2007, minami133 komen :

ctjuliez.. oh yeker.. tak tau lah pulak.. thanks for the info..


11-05-2011, umiemit komen :

kalau x pakai minyakpun x pe buat acar ni...


11-05-2011, karambit komen :

lama xmakan,,,,cuba,,,


12-05-2011, tina@88 komen :

x tdo lg han2 ni...kihkih..


12-05-2011, karambit komen :

saya nak tengok awak tido,,,la,,,hehehehehe,,,skodeng


15-05-2011, tina@88 komen :

byk la nak skodeng...kang mata awk tumbuh ketumbit bru tau..dah x jd kerambit dah...hehehe...


15-05-2011, karambit komen :

jadi toyol pulak...hehehehhe


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu





Part of Dua Marhalah Sdn Bhd