Google+

oleh: zheinysha Kek Lapis Oreo

Dsc01846

resepi dpt dr satu blog resepi. nampak menarik dan mudah..


Created on : 18-08-2009

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi zheinysha




Bahan-bahan ( tidak terhad )

  • 10 bj Telur
  • 460gm Butter (utk lebih sedap sy guna golden churn butter)
  • 200gm Gula halus
  • 200gm Susu Manis
  • 1 paket Serbuk Santan (50gm)
  • 100gm Tepung Biskut Marie
  • 180gm Tepung Hong Kong
  • 1sd kecil Esen Vanilla
  • Biskut Oreo secukupnya (buang inti di tgh nya)

Cara-cara

  1. 1. Pukul mentega dan gula hingga kembang, masukkan telur satu persatu sambil terus memutar dan masukkan esen vanilla dan putar lagi hingga gebu.
  2. Masukkan tepung hong kong, biskut marie kisar, serbuk santan dan susu pekat manis. Pukul hingga sebati.
  3. Bahagi adunan kepada 2 bahagian dan letak warna kegemaran (sy letak warna oren dan hijau).
  4. Bakar berlapis2. Lapis adunan pertama dahulu dan susunkan biskut oreo di atasnya. Buat lah begitu sehingga adunan habis.
  5. ## Selamat mencuba yer ##

Tag

kek lapis








Laporan Masakan Bergambar (1)

Dsc00594
27-09-2010
sedap..gerenti saya wat lagi nanti..dah promote resepi awak.. :) thanks
Laporan oleh: ibumuda

Komen (10)

18-08-2009, nuanza komen :

mmg nampak cantik dan sedap!


19-08-2009, farawahida komen :

salam.... betul ke telur tu 10bj? tpg biskut marie tu biskut marie yg dikisar ke?


19-08-2009, farawahida komen :

bakar ke kukus ni? suhu oven mcm mana lak kalau dibakar


20-08-2009, zheinysha komen :

Farawahida, ada bagi kat item no 4. Bakar. suhu normally sy guna 160 ke 180 darjah celcius.. smat mencuba.


20-08-2009, zheinysha komen :

telur memang guna 10 biji. pas tu roti marie di blend utk dpt kan serbuk or tepung biskut marie. k.


27-08-2009, nora72 komen :

salam...santan serbuk tu tukar horlick,boleh tak?


03-12-2009, zheinysha komen :

santan tu kalau tukar horlick pun bole. genti sedap


17-08-2011, hjh lela komen :

Nak cuba buatlah kek ni hari raya nanti,tapi kalau ikutkan bahan2 dalam resepi ni nampak sedap....


24-12-2011, dnahadizah komen :

tepung hong kong tu apa?


24-12-2011, dnahadizah komen :

tepung hong kong tu apa?


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu