Google+

oleh: kak ann Peanut Butter Cookies

P8150784

Kuih raya dari zaman anak dara hinggalah sekarang


Created on : 15-08-2009

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi kak ann




Bahan-bahan ( 60-70 biji )

  • 2 cwn kacang tanah (goreng kering kacang hingga ranggup,blend kemudian baru sukat)
  • 2 cwn tepung gandum
  • 1 cwn gula halus
  • 1 cwn peanut butter
  • minyak masak secukupnya
  • *kismis or ceri utk hiasan...
  • *1 biji kuning telor

Cara-cara

  1. gaul semua bahan sehingga sebati kecuali minyak, kuning telor dan kismis.
  2. masukkan minyak sedikit demi sedikit...uli sehingga menjadi doh.
  3. ambil secubit doh tadi dan bulat-bulatkan. Boleh juga dicanai dan diterap menggunakan bentuk yg digemari
  4. letakkan ceri, sapu dengan sapuan telor. Bakar pada suhu 170 darjah celcius selama 15-20min.
  5. P8150785
    boleh buat bentuk lain









Laporan Masakan Bergambar (0)


Komen (11)

15-08-2009, kak ann komen :

kepada yang gemar kekacang...biskut ni best sgt...gebu...


15-08-2009, bellanella komen :

goreng kering?tanpa minyak?bole wat raye taun ni.tapi tok pos ke jb la.


15-08-2009, kak ann komen :

biskut ni gebu ayeenn...tatau ler leh pos ke tak...takut smpai jb jer jadi serbuk kacang...


15-08-2009, sarniza komen :

nak try la mcm sodap jer..he,he


15-08-2009, sarniza komen :

tapi nak tanya k.ann...minyak masak tu klu tukar minyak mazola ok tak agaknya..


15-08-2009, kak ann komen :

kalau guna minyak mazola lagi bagus...akak tak guna minyak mazola sebab kebetulan umah akak myk masak guna minyak kacang....guna jer la...jgn membazir...jgn minyak tanah dah ler...


15-08-2009, kak ann komen :

sarniza...nak lagi sedap letak peanut butter banyak2...lagi sedap...minyak masak biasa pun bole...


17-08-2009, hafaza komen :

camaner rasanya yer? mcm biskut mazola ke?


18-08-2009, manjasayang komen :

salam kak ann nk tnya minyak agak2 1 cawan cukup tk?nnt raya nk try lah cookies ni,tq.


18-08-2009, kak ann komen :

a'ah hafaza...macam biskut mazola tapi lagi gebu rasanya...sebab letak peanut butter...


18-08-2009, kak ann komen :

opss...sori manjasayang...tak perasan ada komen awak...aritu sy guna tak sampai secawan....camni, awak tunag sket demi sket uli pelan2 sampai jd doh...cubalah...then jgn lupa laporan masakan yer..


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu




Part of Dua Marhalah Sdn Bhd