Google+

oleh: bellanella Sambal belacan buah bacang

Dsc02035

sambal belacan fav family.sedap buat lawan lauk lemak cili padi.asam pedas tenggiri


Created on : 15-07-2009

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi bellanella




Bahan-bahan ( satu family )

  • 3 biji lada hijau
    4 biji lada merah
    belacan(ikut suka banyak mane)
    4 keping hirisan buah bacang

Cara-cara

  1. 1.goreng lada hijau ,lada merah dan belacan dalam 4 minit
    2.tumbuk bahan yg digoreng sama ada lumat or kasar2
    3.campurkan hirisan buah bacang dan tumbuk sebentar
    4.sedia untuk di makan :)

Tag

pencicah








Laporan Masakan Bergambar (0)


Komen (6)

16-07-2009, ibumimi komen :

salam bella.. teringin nak cuba buat ni sebab suami suka sangat .. lada tu digoreng ngan minyak ke?


16-07-2009, eenat komen :

Bella, Tak letak cili api ker? Kt Nilai 3, ada kedai jual nasi campur..sambal bacang dia power giler..menitik segala air yg ada hahaha...siap beli tapau tu. Pas makan, tgn basuh ala kadar jer sbb bau belacan dia beshhhh hehehe


16-07-2009, bellanella komen :

ibumimi-yep.goreng ngan minyak.tapi ade gak yg bakar belacan je.bt me ske goreng jap.lada lembut sikit.try le.sure mau lagi.


16-07-2009, bellanella komen :

wahahaha bau belacan sedap?i ske belacan tumbuk melake.cili api xleh la enat.coz my doter makan gak.bacang yg payah cari.aritu kat pasar malam putrajaya ade lak.ape lagi sambor le.ayah tau trus nak datang sabtu ni.hehehe


16-07-2009, baby ainin sofiya komen :

mama baby buat sambal cam ni guna buah kuinin sebab buah bacang kita tak tanam. Sedap jugak.


16-07-2009, bellanella komen :

first time dengr guna kuini.x manis ke?


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu