Google+

oleh: mala Puding Roti Kukus

No picture

puding roti kukus


Created on : 06-06-2006

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi mala




Bahan-bahan ( 5 orang )

  • 1 paket roti (5 ketul)
  • 1 kg susu
  • Gula secukup rasa
  • 1 camca besar mentega
  • Secubit garam
  • 1 camca kecil esen vanila
  • 1 biji telur

Cara-cara

  1. Roti dicarik-carikkan kemudian rendam bersama susu, gula, mentega, garam dan esen vanila.
  2. Setelah roti agak lembut, masukkan ke dalam loyang dan kukus selama 3/4 jam.
  3. Setelah masak, angkat dan hidangkan.

Laporan Masakan Bergambar (0)



Komen (100)

30-11-2006, Rokiahnor komen :

nk tanya...susu tu guna susu apa ... susu pekat atau susu segar?


01-12-2006, Rokiahnor komen :

dah cuba buat ...3 caserol gitu ...mmg best .... member2 semua puji ...terima kasih byk2...


16-12-2006, imahrahim komen :

susu apa tuh.. ada susu pakai kg ke?


30-03-2007, makan-makan komen :

Guna roti aper lak tu ... sampai 5 bijik? Roti sandwich boleh guna ker ...?


17-05-2007, eleven komen :

Rokiahnor n imahrahim : selalu klau org buat puding guna fresh milk/susu segar biasa...utk susu yg type kg tu mungkin kesilapan yg x disengajakan...makan-makan : ok la tu...5 ketul roti...mmg la guna roti sandwich..


03-12-2007, 32121212 komen :

Betul ke best ni?tak cuba lg tp tengok ke bhn-bhnnya di kira uumph.......jugak murah


10-12-2007, yusriiza komen :

susu apa tue?


15-01-2008, ctkam komen :

telur die masuk bile lak ye


21-07-2008, ieta_hus komen :

malam ni nak cuba buat resipi nilah. Semalam cuba buat tp tak jadi. Harap jadilah...


14-08-2008, ayarus komen :

1 tin susu pekat manis kot... F&N ke... Kwn saya dah cube resipi ni... sedap tp kena ubah suai sendiri ikut citarasa.


14-08-2008, ayarus komen :

1 tin susu pekat manis kot... F&N ke... Kwn saya dah cube resipi ni... sedap tp kena ubah suai sendiri ikut citarasa.


28-08-2008, muhfaz komen :

if kg tu typo error, so brp ml susu segar?1kg=1L banyak tu


12-10-2008, diyazyr komen :

nak cuba buat hari ni untuk anak2,dulu2 pernah jgk buat..dah lama tak buat kuehmueh ni..masa mkn buffet kat hotel,puding rotinya sedap betul.agaknya cara buat sama ke?


26-02-2009, cheolah komen :

susu jenis apa sampai 1 kilo


19-03-2009, azalea1975 komen :

resepi ni mcm kelakar lah.. susu ada pakai kilo , susu apapun x diterangkan.. Dan telur tu nak buat apa?


09-04-2009, azatiesayang komen :

askm cik mala....mana la menghilang?dok ramai brtanya tu,awak diam je...Sy nk tlg jwpkn bknnya reti.Menjelmalh dikau!!!!


10-04-2009, mama kastam tioman komen :

Maaf ya..dari fahaman mama..5 ketul roti tu..mungkin dia guna roti burger. Pastu susu 1 kg tu, susu pekat manis yg tin besar tu..kt tioman harga dia rm5.50 setin..telor tu dia masukansekali dlm no. 1 tu..dia terlupa taip lah tu..harap2 dapat membantu.. : )


10-04-2009, mama kastam tioman komen :

Puding mcm ni mama mkn kt Berjaya Hotel..panas2 pastu tuang kuah susu segar or susu cair..sedap pulak..


05-05-2009, shaknor64 komen :

ya la x fhm la 1 kg banyaknya....


15-06-2009, enid komen :

hahaha.. kelakar nya.. penuh kontroversi resipi ni... Pd pendapat saya yg dh penah buat bread pudding ni, saya buat pakai roti biasa aje.. eg:Gardenia ke beli kat mamak pot pet van tu pon bole.. susu pakai fresh milk.1litre kot.tgk la dlm casserole tu..agak2 terendam roti nye tu ok la...(lapo la pulak)


03-07-2009, dzuhata komen :

saya guna 1buku kecil roti gardenia + 1liter susu segar... sodappppp jerr.....


21-07-2009, meklin komen :

betul la.. bab susu n roti tu, chek pun jd sedikit konpius. Agaknya, ini terpaksalah ikut kreativiti n intrepertasi sendiri :D..


21-08-2009, najlin komen :

Di bulan puasa nie, bleh la cuba. Nmpk cam ringkas je...


14-01-2010, alya79 komen :

ni yang tak paham niii mcm mana ukuran sebonar niii


08-02-2010, shanim2010 komen :

ader kesilapan ke dengan sukatan bahan2 tu..


03-04-2010, kak juni komen :

roti 5 ketul sama ke roti 5 keping


14-11-2010, nana marina komen :

erm..telur sebiji jer...


15-12-2010, siti1515 komen :

5 ketul ke 5 keping roti? 1kg susu? susu apa ni?


15-12-2010, siti1515 komen :

5 ketul ke 5 keping roti? 1kg susu? susu apa ni?


03-01-2011, kichendiva komen :

kalau guna susu pekat tak perlu gula, dah manis. roti boleh agak semasa rendam biar secukup jgn cair sangat


06-01-2011, itarahman komen :

nampak senang aje nak buat puding ni , tapi yg tak faham pasal susu tu


01-02-2011, hally komen :

salam.mmg senang buat puding ni.sy guna susu cair je.nk rendam roti tu biar secukupnya.mmg sedap.anak cukup suka resepi ni


05-02-2011, makan1 komen :

nk cuba jugak lar... hari tu makan kat cafe kat sacc mall s alam, cam best jer... terpikir plk cam nk buat sndri.... tu cuba2 cari recepi... :)


22-02-2011, pheobe_1902 komen :

kalau letak kismis pun sedap.pas tu gula kurangkan n tuangkan dgn kuah vanilla.sebijik macam kat hotel.


25-02-2011, eizan_lan@yahoo.com komen :

d harap kalau bg resepi tu biar terang dan mudah d fhm jgn terlampau ringkas sgt. ramai yg konfius. bg yg dh penah buat x jd masalah


01-04-2011, izbyfood komen :

aduhai.. memang kontroversi sungguh resepi ini... saya yang nak cuba pun dah teragak2 nak wat... k.


05-04-2011, aloha iman komen :

berminat aku try puding ni walaupun resepinya agak memeningkan.


14-04-2011, nor1281 komen :

saya nak buat tp saya elergi dgn susu, ade x cara lain yg blh menggantikan susu....tq....


15-04-2011, c sweet komen :

xphm la dgn resepi nie .. susu pai 1 kilo , roti 5 peket tu .. roti mende ?? .. sy mg teringin nk mam puding ni .. tlg trg kn ckt sal resepi ni .


05-05-2011, annenofdeday komen :

saya dah cuba resepi ni ...sedap mmg sedap tapi lembik la...saya salah buat ke?


08-05-2011, princess cute komen :

alaa...... paham2 sendirik jer...... sy x minum susu,, sy guna soya bean...... Jadik,,,, Sedap Gilerr.... X bubuh telor pun jadi...... Dun Worry !!


14-05-2011, ina_azmira komen :

sedap la resepi ni tq pade yg bg resepi ni


22-05-2011, abong komen :

pening....pening...tapi sedapp


26-05-2011, lynnsuresh komen :

mmg ade roti kt umh ni....tp tragak2 la jgk bile tgk resepi ni....kalau tgk pd yg komen,byk kate sedap...nk try ke x ni??? hahahaah..


01-06-2011, papa bucuk komen :

try je la...... ikt kreativiti sndiri.


08-06-2011, zellazarra komen :

sgt sedap...sila cube, 5 keping roti,1 tin susu cair..baru pas uat..


16-06-2011, maznah nah komen :

ptg nanti nak trylah buat puding ni .... cucu leh lah mkn. tapi ... susu segar x de plk. pakai susu tepong bancuhkan bolehke ?


09-07-2011, fatihah nordin komen :

nk try wt la plak.. da lme x wt.. hehe..


13-07-2011, mama airees myra danish komen :

jadi teruja nk wt resepi ni,bila baca laporan2 diatas.....


16-07-2011, sabrina abd latif komen :

biar betul kalau guna susu tepung 1 kg kot guna satu cawan aje


18-07-2011, nor adam komen :

nmpk mcm senang, nk cuba la...


19-07-2011, nur fariha komen :

senang dan sedap...petang ni buat utk minum petang..anakanda makan byk sgt..puas ati..TQ mala..cuma saya tambah sos kastad vanila utk makan dgn puding roti ni.


29-07-2011, jayjay89 komen :

masalah susu? susu tepung, susu pekat manis, susu segar atau susu cair wat sirap bandung tu???? mane satu nei... masalah roti lak? ketul tu = brapa keping ek?, semua jenis roti pun bleh ker


02-08-2011, St Normah komen :

INGAT NAK BUAT RESEPI NI , TAPI TAK NAK TARUH TELUR BOLEHKUT.... KOMEN KAT ATAS KATA PAKAI ROTI 5 KEPING ROTI SANDWISH KOT DAN SUSU GUNA SUSU SEGAR RASANYA SUSU PEKAT MANIS PUN BOLEH


03-08-2011, ketny komen :

lau 1kg susu agk2 susu aper tu?


11-08-2011, nooramalia komen :

saya pernah wat puding ni....tp guna susu cair....tp 1kg banyak tu.....ikut kreativitilh....


12-08-2011, Cik_Sally komen :

1000 ml susu kut..bkn sekilo susu.. mak ai..byk tu..satu loaf roti..butter stgh buku..gula 3 sudu..susu cair setin..telur 4-5 biji..kacau n rendam2 roti..dn kukuslah ia.. letak buah kering..yummyyyy...


26-08-2011, sheena81 komen :

tambah kan dengan serbuk kastard sikit...


15-09-2011, long ju'a komen :

alahaiii.. tak taulah cik mala. penuh kontroversi resipi awak ni. tapi 180 org dah like!


10-10-2011, sukida komen :

agak senang tapi tak ada masa nak buat, ada masa nak cuba juga


02-11-2011, evaluna komen :

hehehe... mala pun ntah ingat ke tak lagi nak log in ke website ni. mula2 baca tadi, aku paham 5 ketul (bungkus) roti gardenia, padan la dengan sekilo susu. hehehe... jenuh la nak jamu satu perumahan dengan puding roti ni.


03-11-2011, syieda_zulida komen :

susu 5kg??? byknye? btul ke? susu ape 2?


03-11-2011, syieda_zulida komen :

upssss 1kg susu,silap td...susu ape smpai 1kg?


21-11-2011, ifaliain komen :

nk try lh gak ptg ni.wt suprise utk my hubby.walupun penuh kontrovesi.ubah ikut cara sndiri.nnt klau sodap saye habak ok.hihihi


21-11-2011, hnn komen :

sya dh cuba puding roti ni... sedapss.!!! nk buat lg nanti utk promo dgn teman2 kat ofis... boleh jd duit sampingan. Boleh ya puan mala.. ;)


25-11-2011, ainie aunie komen :

mentega 2 buat camne? kne kisar dlu ke


29-11-2011, Nesya komen :

kenapa tak de pic nya?,Thanks for this recipe.


30-11-2011, Mrs Libra komen :

Mcm ada yg xkena je dgn resepi ni.gambar pun xde.sukatan susu pkai kg?hm,musykil.


30-11-2011, Mrs Libra komen :

Mcm ada yg xkena je dgn resepi ni.gambar pun xde.sukatan susu pkai kg?hm,musykil.


30-11-2011, Mrs Libra komen :

Mcm ada yg xkena je dgn resepi ni.gambar pun xde.sukatan susu pkai kg?hm,musykil.


30-11-2011, Mrs Libra komen :

Mcm ada yg xkena je dgn resepi ni.gambar pun xde.sukatan susu pkai kg?hm,musykil.


30-11-2011, Mrs Libra komen :

Mcm ada yg xkena je dgn resepi ni.gambar pun xde.sukatan susu pkai kg?hm,musykil.


30-11-2011, Mrs Libra komen :

Mcm ada yg xkena je dgn resepi ni.gambar pun xde.sukatan susu pkai kg?hm,musykil.


30-11-2011, Mrs Libra komen :

Mcm ada yg xkena je dgn resepi ni.gambar pun xde.sukatan susu pkai kg?hm,musykil.


30-11-2011, Mrs Libra komen :

Mcm ada yg xkena je dgn resepi ni.gambar pun xde.sukatan susu pkai kg?hm,musykil.


30-11-2011, Mrs Libra komen :

Mcm ada yg xkena je dgn resepi ni.gambar pun xde.sukatan susu pkai kg?hm,musykil.


30-11-2011, Mrs Libra komen :

Mcm ada yg xkena je dgn resepi ni.gambar pun xde.sukatan susu pkai kg?hm,musykil.


30-11-2011, Mrs Libra komen :

Mcm ada yg xkena je dgn resepi ni.gambar pun xde.sukatan susu pkai kg?hm,musykil.


30-11-2011, Mrs Libra komen :

Mcm ada yg xkena je dgn resepi ni.gambar pun xde.sukatan susu pkai kg?hm,musykil.


30-11-2011, Mrs Libra komen :

Mcm ada yg xkena je dgn resepi ni.gambar pun xde.sukatan susu pkai kg?hm,musykil.


30-11-2011, Mrs Libra komen :

Mcm ada yg xkena je dgn resepi ni.gambar pun xde.sukatan susu pkai kg?hm,musykil.


30-11-2011, Mrs Libra komen :

Mcm ada yg xkena je dgn resepi ni.gambar pun xde.sukatan susu pkai kg?hm,musykil.


30-11-2011, Mrs Libra komen :

Mcm ada yg xkena je dgn resepi ni.gambar pun xde.sukatan susu pkai kg?hm,musykil.


30-11-2011, Mrs Libra komen :

Mcm ada yg xkena je dgn resepi ni.gambar pun xde.sukatan susu pkai kg?hm,musykil.


30-11-2011, Mrs Libra komen :

Mcm ada yg xkena je dgn resepi ni.gambar pun xde.sukatan susu pkai kg?hm,musykil.


30-11-2011, Mrs Libra komen :

Mcm ada yg xkena je dgn resepi ni.gambar pun xde.sukatan susu pkai kg?hm,musykil.


30-11-2011, Mrs Libra komen :

Mcm ada yg xkena je dgn resepi ni.gambar pun xde.sukatan susu pkai kg?hm,musykil.


30-11-2011, Mrs Libra komen :

Mcm ada yg xkena je dgn resepi ni.gambar pun xde.sukatan susu pkai kg?hm,musykil.


30-11-2011, Mrs Libra komen :

Mcm ada yg xkena je dgn resepi ni.gambar pun xde.sukatan susu pkai kg?hm,musykil.


04-12-2011, nieza hafizan komen :

guna susu ape???????????????????? roti tu 5 keping???????????????? tak faham la?????????????? blh terang kn dgn jelas tak?????????


06-12-2011, husni asya komen :

susu ape guna smpai 1kg?


27-12-2011, emmayunus komen :

mcm x complete la resepi ni nk follow pn susah...


03-01-2012, mummy ekien komen :

hahahahahahahahahahahahhahahaha..kelakar tul resepi niyh..yg tukang komen pom nakal2 gk..btw mlm niy nk wt...


03-01-2012, Mr nice guy komen :

ini minah kari punya resepi,,,selalu gitu,,,ular menyusur akar,,,,


04-01-2012, ibu_aqif komen :

resepi cukup ringkas tp takut nk cuba. hehe.... sukatan bahan2 tu mengkompiuskan je.


01-02-2012, naniesa komen :

sy da bli brg nk try buat..tp sy nk pakai 1susu tin besar..bleh x kawan2?SY PN PENING GAK TGOK RESP NI!!!!!!!!!!


01-02-2012, naniesa komen :

lau pakai roti gardenia nk byk mane ek..adoii


27-03-2012, noor_linda komen :

nak lebih mejadi, susu segar tu dipkul bsma dgn gula, telur, esen vanila, garam n mentega..baru letak atas roti yg dah di carik2 tu....


21-06-2012, julianadolly komen :

saya buat sama cuma tambah skit serbuk kayu manis. pergh..


29-06-2012, elinashwan komen :

dah buat tp gna resepi liain..sedappp


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu





Part of Dua Marhalah Sdn Bhd