Google+

oleh: Aziemas Kerabu Ayam

Kerabu_ayam

Resepi sihat..sesuai untuk menu diet :) cara penyediaan yg sgt2 simple & senang


Created on : 23-05-2009

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi Aziemas




Bahan-bahan ( 4 orang )

  • 4 @ 5 potongan ayam - ambil isi sahaja
  • 1 bawang besar - hiris
  • 3 biji tomato - buang empulurnya - hiris
  • 10 biji cili padi - hiris (Terpulang kepedasan masing2)
  • 5 helai daun limau purut - hiris
  • 1/2 biji timun - buang empulurnya - potong pjg mcm btg mancis
  • 2 sudu makan sos cili
  • 2 sudu makan cuka @ air limau nipis @ air asam jawa
  • Garam & gula secukup rasa

Cara-cara

  1. Isi ayam - potong kecil2, rebus hingga masak. Toskan
  2. Gaulkan isi ayam dengan semua bahan lain. Perasakan dengan garam & gula, sos cili dan cuka.
  3. Dh siap..boleh dimakan dgn nasi @ ratah begitu saja

Tag

kerabu ayam









Laporan Masakan Bergambar (6)

Salad_azie
29-05-2009
manyak sedap woo... mekacih cikgi ya.. LD
Laporan oleh: nor_67

sama2 kasih..tq cubee kak Nor..pssstt akak diet ker??? hehehehe

Kerabu_ayam
06-08-2009
alahai azie...mmng sdp lh kerabu nih,wat brbuke tadi...famili akak suke lebih2 lagi ayah akak,meratah jer lebih...tq azie... :)
Laporan oleh: kak fida

sama2 kak fida...leh wat selalu hihihihihi ngeee

Kerabu_ayam_aziemas
10-08-2009
aziiiee!!!akak buat lagi ni ha,utk kenduri tahlil umah SIL...hambek!!1 mangkok hidang...sume suke...maceh3 azie...best sgt2 kerabu ni...heee... :D
Laporan oleh: kak fida

haaa tu dia hambek semangkok terus kekekeke..btw TQ jugak kak fida..air tgn akaklah yg buat semua sukee hihihi

Hgk__13_
29-08-2009
baru belaja nk mkn mkn kerabu ayam...juadah berbuka semalam, TQ azie
Laporan oleh: rrozie17

same2 kak rrozie :)

Kerabu
28-10-2009
sedap ni.. akak buh 3 biji cili api.. fuhh berasap telinga.. pedas betul cili api yg akak guna tu..
Laporan oleh: yani

3 jer kak dh pedas..wahh mmg berasap tu cili..btw TQ kak sudi cube :)

Dsc_0900
14-08-2011
punye la gegeh cari ayam tapi sbb pencarian tu waktu petang,ayam pun masuk reban.hehehe.maka saya tukar ayam tu pada sotong and saya tambah potongan carrot mentah.terbaek aa resepi yang diberi.sedap rasanye~
Laporan oleh: mainmasakmasak

Komen (19)

23-05-2009, zaliana komen :

aii azie..diet pulak ke? :D


23-05-2009, Aziemas komen :

heheheheh kak za..dietlah pulokk..bdn dh tembun ni..tgk tahan bape lama kekekekek


23-05-2009, hana6877 komen :

azie diet?? cam tak caya jerk! muahaha


23-05-2009, Aziemas komen :

muahahahahah ni ayat tak sokongan ni kakakakakaka...ye lah org diet nih


23-05-2009, Nutdya komen :

Klu makan bese je blehh ke?


23-05-2009, kak fida komen :

mmng nmpk simple & senang...sempoi...klau akak cube try buat nnti kompem kene gelak lagiii...huhuuu.... :o


23-05-2009, Aziemas komen :

to Nutdya..boleh saja..no hal :)


23-05-2009, Aziemas komen :

Kak Fida..bkn gelak ler kak sggh terharu kalu akak buat hihihihihih :D mklm ler akak terrer masak kita huhuhuhuuhu budak br belajar kekekkeke


21-06-2009, nor_67 komen :

tak diet pong! hehehe.. tak kuasa dah nak diet2. kalau diet pong, jarum bergerak ke kanan gak.. huh...


21-06-2009, sunkist komen :

:)


10-08-2009, hafaza komen :

ayam tu tak perlu masak dulu ke aziemas?


10-08-2009, hafaza komen :

Oops, sori... ada kabor kena rebus dulu, alahai... camane leh tak perasan, kena buat ni... mesti sedap.


10-08-2009, kak fida komen :

kak fida nk tambah komen lagi sikit nih...kerabu ayam nih sdp didinginkan baru disaji....best3.... *-^


05-11-2009, Princess Iman komen :

mmm...mcm best! nk cuba ni..


08-03-2011, chik zura komen :

sy dh cuba smlm....emm hubby kata sdap


31-03-2011, budak perempuan komen :

nak cuba la resepi kerabu ayam nie..teringin pulak nak makan.hehehehe


31-03-2011, karambit komen :

best


17-10-2011, exorna komen :

Mabeles....fuh. Nak habag mai, sya da wat td , memang sedap, tapi untk diri sya tambah cili padi merah tu, fuh berasap kepoi kepoi tapi memang sedap sgt sesuai unt yg berdiet tong ting tung hu hu hu diet diet pun semangkok abih .macih byk la no .


20-10-2011, chekdah komen :

wah..nampak mcm sedap jew..menu tengahari ni lah....


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu




Part of Dua Marhalah Sdn Bhd