Google+

oleh: maz-ivory Dessert Puff Pasrty

Photo-0011

kerja senang,cepat..tp sedap..idea utk pelbagaikan lg kegunaan puff pastry selain dr letak inti srdin,tuna...


Created on : 11-04-2009

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi maz-ivory




Bahan-bahan ( 1-2 org )

  • beberapa keping puff pasty(yg jual kat s.mrket tu)
  • filling cream custard(bleh tgk rspi custard krim yg ade kat myr)
  • buah pic dlm tin sckupnya (apa2 buah pun bleh)
  • sdkit telur utk sapu pd pasrty

Cara-cara

  1. Photo-0002
    kluarkan dulu puff pastry dr pti dlm 30 min sblum digunakan.lepas tu potong 2 pastry tu (mcm dlm gmbar,klu x potong bsar sngat plak)
  2. susun pastry td dlm loyang,sapu sdkit telur pd prmukaan pastry n bakar dgn suhu 180C selama 15 minit(bleh jg ikut arahan pd pek pastry tu)
  3. bila dah msk,bleh lah diletak dgn filling custard cream n susun buah pic kat atasnya
  4. Photo-0008
    bleh jg letak filling whiping cream yg dpukul dgn gula smpai kental n tuang skit strabery syrup kat atasnya(ni sya buat utk anak).
  5. sedia utk dimkan..sedap ni..selamat mencuba..ni idea klu ade pastry yg x hbis ke...

Tag

dessert









Laporan Masakan Bergambar (0)


Komen (8)

12-04-2009, shiee komen :

wow...tgk sedap ja...i tgk pastry puff mcm kulit popia ja....i rasa lagi sedap buh buah pisang....gerenti yummmy.....


13-04-2009, rabiatun komen :

m'boi kak maz..sedapnyer nampak..bak sini cikit.hehehe


13-04-2009, maz-ivory komen :

Tun...ni org nk kerja senang,malas nk uli doh..so tibai je le pastry yg ade dlm pti tu,kbtulan krim kastard pun memang dah ade dlm pti.....yum..yum..le...


13-04-2009, yumna komen :

sedapnya kak maz oii.. lapar perut :)


15-04-2009, siti_khuzaimah78 komen :

boleh try nih, nk mghabiskn stok pastry dlm esbox...


19-04-2009, Seri Mutiara komen :

Adoh.... terlior pulak ni...meleleh cam cream tu juak...


25-01-2010, srt08 komen :

sedapnyeerrr....


27-10-2011, salwa94 komen :

nampak sedap nak trylah..... (^_^)


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu




Part of Dua Marhalah Sdn Bhd