Google+

oleh: ina_lyna Puding kastard fruit cocktail

Image021

resepi dari kawan..senang disediakan.. sedap di makan...sejuk je tekak..


Created on : 21-03-2009

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi ina_lyna




Bahan-bahan ( 1 family saiz sederhana.. )

  • a.1 paket agar-agar strip
  • b.1 3/4 cwn gula (kak inaguna 1 1/2 cwn je..)
  • d. 1 tin susu cair (akak guna carnation)
  • e. 2 biji telur
  • f. 2 sudu besar tepung custard
  • g. 1 tin besar fruit cocktail
  • C. 2 liter air

Cara-cara

  1. masak a, b dan c sampai sebati semuanya..
  2. sambil-sambil tu blend bahan d, e dan f..
  3. bila a, b dan c dah sebati. masukkan bahan yang dah di blend tadi.. masukkan sekali semua air fruit cocktail
  4. bleh guna 3 tin kecik fruit cocktail kalu nak banyak buah,tp amik 2 tin airnya saje..akak dah penah try..so dont worry hehe
  5. masak sekejap cara ke tiga tadi dah bleh tutup api..kalau kacau sampai mendidih dan agak lama, tekstur dia macam ada biji2 halus..tp rasa tetap sedap..kalau takmo tekstur camtu,kacau kejap je
  6. tabur buah dalam bekas dan tuang bahan yang dah dimasak..sejukkan dan boleh dinikmati..

Tag

dessert









Laporan Masakan Bergambar (1)

Laicikastad
26-02-2010
saya guna buah laici....wangi je bau kastard...tq atas resepi...
Laporan oleh: quinnie

terima kasih sudi cuba...pastikan tidak kecewa :)


Komen (4)

25-11-2010, masita1033 komen :

bahan c 2 apa tak de pu


02-01-2011, noorazahrtb komen :

a'ah..ape ye bahan c...


14-03-2011, Ros Shida komen :

Bahan C tak nampak pun. Mungkin air tapi berapa sukatannya


18-03-2011, dallidin komen :

Mana "c"?


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu




Part of Dua Marhalah Sdn Bhd