Your MyResipi.com has been updated. To get started with new version of MyResipi.com, Reset Your Account Password using Forget Password
If you face any problem, please contact us at support@myresipi.com

Resepi Roti Puri

 Submitted By On 06 March, 2009
Category: 
Cuisine: 
Preparation time: 
Servings: 
0 Persons
Description

simple jer nak buat .. bhn2 pun senang nak dpt , sedap dicicah ngan balen kuah kari, sambal bilis / sardin ..

Ingredients
  • 2 cawan tepung gandum
  • 1 sudu kecil yis mauripan
  • 1/2 sudu kecil garam *
  • 3 sudu makan minyak masak *
  • 2 sudu makan gula * (blh kurangkn jika x suka manis)
  • 175ml air panas *
  • 40-50ml air
  • Minyak utk mengoreng
Instructions
  1. canai doh nipis cam karipap / duit 50 sen

  2. siap utk digoreng .....goreng sebijik sebijik ok ...

    DSC05844.jpg
  3. TIPS utk mgoreng : gunakan api yg kecil / sederhana .. org ckp kena pandai main api .. hehe .. kalau guna api yg besar blh mybbkn roti ni x mgelembong / naik kembong

  4. tambahkn air sedikit2 dan adun sehingga x melekat kat tgn n mjadi doh

  5. perap doh 30min .. pastu blhler dibahagikn doh pd 12 bhgian bulat yg kecil

  6. satukan tepung dan yis .. gaulkan

  7. satukan bahan bertanda (*) n panaskan .. kacau sehingga gula hancur n tutup api .

  8. no.1 dimasukkn kedlm no.2 , dan digaul dgn mgunakn garfu sehingga bercampur sahaja

  9. dgn mgunakn tangan, gaul adunan sehingga menjadi seperti serbok roti / ~ breadcrumb ~

  10. masa mengoreng hdklan disimbah2 kn minyak ke atas roti ni ... bila dah mengelembOOOnng baru lah diterbalikkan ... SELAMAT MENCUBA

Tags 
Who has tried this? See their cooking reportSee All
Related RecipesSee All
Recipes You May LikeSee All