Google+

oleh: mama kastam tioman Kek Pandan Santan

No picture

menambah lagi koleksi kek sempoiii..


Created on : 28-02-2009

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi mama kastam tioman




Bahan-bahan ( Loyang 24cm )

  • 4 cawan tepong gandum
  • 1 1/2 cawan gula caster
  • 2 cawan santan ( 1 paket santan segera + 2 cwn air )
  • 5 biji telor
  • 1 sudu makan ovelette
  • 1 sudu makan baking powder
  • 1 sudu teh pewarna hijau

Cara-cara

  1. Ayak tepong bersama baking powder, ketepikan.
  2. Putar telor + gula sehingga betul2 kembang dan putih warnanya..
  3. Masukkan pewarna hijau, tepong sedikit demi sedikit berselangseli dengan santan sehingga habis.
  4. Tuang kedalam acuan, bakar selama 1 jam. Kepanasan ketuhar 180'C

Tag

kek








Laporan Masakan Bergambar (1)

P1020094
31-12-2009
salam ma.tggal ni je.yg lain dah kena ngap.
Laporan oleh: Mariani(KT)

mama tabik betul kat mariani nih..


Komen (8)

31-12-2009, Mariani(KT) komen :

ingat masa kecik2 dlu.mak sllu wat kek ni.rindunya saya kat mak d kg.huhuhu.tp x leh wat sllu.nti berat 50 kg naik 60 kg lak.


31-12-2009, mama kastam tioman komen :

makan le sikit..sikit..berulang..ulang..tak le naik berat badan tu.. : )


03-12-2010, intanfarhana komen :

salam petang.kek dizaman eprsekolahan saya dulu.Arwah emak saya suka buat kek ini.dulu tak ada serbuk santan.pakai santan kelapa segar.keluarga saya selalu pindah randah.semenjak arwah emak dan ayah saya tak ada,maka resepi tiu entah kemana.tiba-tiba saya terbaca resepi ini.bolih kongsi ya resepi.


27-01-2011, isstieyhumairaa komen :

sng tul la tgok bhn2ye.. cara nye pn sng.. nk wt la utk mkn ptg ni nt.. heheh..thanks ye..


20-04-2011, dnadnitwin komen :

Dah pernah cuba,tp x pernah jadi.resepi akak guna overlette saya nak cuba pula


19-05-2011, ryfa komen :

penah wt mase dok umah makcik dlu..bila dah wt skali rasa nak wt berkali2.mmg sdp sgt..pastu dah lame lupe resepi..ble cri2 dpt resepinye.bleh wt utk family plak ni...hehehe...thanks..


17-12-2011, mama kastam tioman komen :

lama betul mama tak ke sini..mudah2an percubaan anda semua menjadi..


22-12-2011, rafizah2040 komen :

saya x guna ovelet saya guna 4camt baking powder...


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu