Google+

oleh: azwalissa Jemput-jemput Sayur inti Ketam

Img_0957

Cara mudah untuk suh anak makan sayur. Senang & sedap.. Anak saya yang tak makan sayur pun boleh kasi licin makan cekodok nih. :D


Created on : 22-01-2009

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi azwalissa




Bahan-bahan ( 20 biji )

  • 1 cawan tepung gandum
  • 1/2 cawan lobak merah - disagat halus
  • 1/2 cawan kobis - racik halus
  • 1 biji telur
  • sedikit air (bancuh agak2 jangan cair sangat)
  • 1/2 sk baking powder (tak buh takpe)
  • 6 btg Crab filamen - potong 3 setiap satu

Cara-cara

  1. Campurkan semua bahan kecuali crab filamen. Kacau rata.
  2. Cedok sedikit bancuhan dan bubuh crab filamen diatasnya, kemudian tutup dengan sedikit lagi bancuhan sebelum di goreng dalam minyak panas (pastikan api jangan besar ye)
  3. Goreng sehingga kekuningan dan angkat. Sedap di makan panas-panas dengan sos cili & mayonis. Dalam gambar tu saya tabur dengan fish flakes lagi. meriah!









Laporan Masakan Bergambar (1)

Iphone_011
12-04-2012
salam azwa..slalu wat jemput2 ikan bilis jer..kali ni tukar selera..sedap..terasa isi ketam nye..trima kasih respi nye.. :)
Laporan oleh: kh267tm

Komen (3)

14-11-2009, Buttergirl komen :

mcm ni kena goreng guna senduk la ye?


27-03-2011, noorhiedayuali@gmail.com komen :

wah nampak sedapkan..petang ni nak buat lah..


18-11-2011, mythdolphin80 komen :

yes! ni laa resepi yg dicari2


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu




Part of Dua Marhalah Sdn Bhd