Google+

oleh: as75 Paru Goreng Bercili

Paru_goreng_bercili

Resipi dari kakak Ipar..masakan Jawa, sesuai dimakan bersama nasi putih dah di hidang bersama juadah hari raya.. di samping menambah koleksi Resipi paru di MyR


Created on : 16-01-2009

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi as75




Bahan-bahan ( 8-10 orang makan )

  • 1 kg paru di belah 4, cuci bersih dan di rebus dengan sedikit garam
  • 10 batang cili padi- ikut suka (lebihkan jika suka pedas)*
  • 1 batang serai*
  • 1 inci halia*
  • sehiris lengkuas*
  • 1 biji bawang besar*
  • 4 biji bawang putih*
  • kisar bahan bertanda*
  • sedikit garam
  • Sedikit minyak untuk menumis

Cara-cara

  1. Paru yang telah direbus dihiris dan digoreng hingga agak garing, kemudian ditoskan..
  2. Panaskan minyak, kemudian tumis bahan2 yang dikisar sehingga naik minyak, masukkan sedikit air asam jawa dan garam
  3. Masukkan paru yang telah digoreng dan gaul hingga sebati dan agak garing..
  4. Sedia untuk dihidang.. ::Selamat Mencuba:: (^_*)

Tag

paru









Laporan Masakan Bergambar (2)

Paru_
17-02-2009
as, hb dan anak2 knor semua suka nih...thanks ya..
Laporan oleh: nor_67

kak nor.. tq juga kerana sudi mencuba.. memang nampak sedap la kak nor..

Dsc_2024
26-02-2009
as...sedap bangat .....cuba buat guna hati rusa pun ok gak....
Laporan oleh: zaina

maria.. wa..guna hati rusa sehh!! rajin la u ni maria.. nak sikit ba...


Komen (8)

16-01-2009, dania76 komen :

rajinnya as masak paru.tadi tengok paru resepi kakfida. banyak stok baru ye?


16-01-2009, kaknita komen :

macam tak sempat isi bahan je ni...black out ke..


16-01-2009, as75 komen :

:: salam dania, resipi kak fida tu mmng sedap, tapi harini hby as teringatkan masakan kak ipar pulak.. paru fresh tu..jemput makan dania.. he..he..teringat plk anak angkat as yg namanya dania tu..


16-01-2009, as75 komen :

:: salam kak nita.. kak nita komen masa as terkial2 add bahan2 tu.. berhenti kejap bukak pintu sambut hby balik keja..dah siap dah ni..selamat mencuba..:)


16-01-2009, ruhie komen :

Resepi ni nampak mudah dan ringkas.pergi pasar esok nak beli parulah.nak try resepi as.


16-01-2009, as75 komen :

:: ruhie, slmt mencuba ya.. resepi ni memang mudah & sedap.. kalau ke pasar nampak putu bambu @ putu piring belikan as ya..belikan 2 inggit.. hu..hu lama x makan.. as kat sini selalu dapat paru free..he..he..


17-01-2009, ameskay komen :

ye ke ni masakan jawa... jawa mana kakak ipar as?


17-01-2009, as75 komen :

:: ameskay,kakak ipar as jawa belah muar..


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu




Part of Dua Marhalah Sdn Bhd