Google+

oleh: missayu Jelly kelapa

Img_1672

resipi sendiri..


Created on : 24-12-2008

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi missayu




Bahan-bahan ( 6 orang )

  • 10g agar-agar
  • 1 gelas air kosong
  • 6 gelas air kelapa muda
  • 1 cawan gula
  • Isi kelapa

Cara-cara

  1. Masak agar-agar bersama air kosong dan air kelapa muda sehingga agar-agar hancur.
  2. Kemudian masukkan gula biar hancur dan mendidih.
  3. Akhir sekali masukkan isi kelapa. Tutup api dan masukkan dalam bekas..biarkan suam-suam kuku dan boleh la masukkan dalam peti..sedia di makan sejuk-sejuk..selamat mencuba..

Tag

dessert









Laporan Masakan Bergambar (0)


Komen (23)

24-12-2008, cahayer komen :

kire ni cam natadicoco.. lnnt dia beku ke..leh ptg kiub ke


24-12-2008, rabiatun komen :

missayu..i tolong jawabkan yea.Cahayer selalunya kelapa jelly ni tak boleh di potong ianya betul2 lembut just scoop ngn sudu bila nak makan.sedap sekiranya disejukkan dulu di dalam fridge.Kalau di Kelantan, restoran2 sediakan di dalam buah kelapa.Mereka keluarkan isinya terlebih dahulu dan buat jelly ni, kemudian tuang ke dalam buah kelapa muda tadi dan sejukkan kat dlm fridge.serve begitu sahaja.Sedap!!


24-12-2008, sakura>emi komen :

perghh nmpk sdp...tp mne nk dpt klpa kt sini..:(..nk sikitt..:)


24-12-2008, missayu komen :

jwp jgn xjwp rabiatun..hehehe..btl ckp rabiatun 2 cahayer..dia mcm dadih gak lembut mcm 2..scoop je..trus msk mulut..nyamm2...


24-12-2008, missayu komen :

sakura duk mn..klau kat kg senang je nak dpt..rs nak mkn petik je kat dpn ke blkang umah ke..klau bandar besar ke negara org 2 sy xth la..


24-12-2008, miza komen :

sedap ni nyaman je msk tekak biasa beli 1.20 / 1.50 satu bekas


24-12-2008, miza komen :

sedap ni nyaman je msk tekak biasa beli 1.20 / 1.50 satu bekas


24-12-2008, missayu komen :

aah..kne lak time cuaca panas n jelly ni btl2 sejuk..sedapnya..miza..kat ganu 1.00 je 1 bekas..


24-12-2008, mizreeiman komen :

sedapnyer....petang nanti nak buat lah..


24-12-2008, jeruk komen :

kelapa muda ada jual kat rest.mamak...


24-12-2008, miza komen :

miza pun ganu jugak yelah stgh kedai jual 1.00


24-12-2008, sakura>emi komen :

duk kt jpn ni lum prnh jupe kpla.xpla skrg tgk jer laa..kt msia nnti bole try


24-12-2008, miza komen :

sakura>emi, kpla ke klpa?sudah tukar ek


24-12-2008, missayu komen :

miza..ganu katne..yg sy th kat jln sul.sulaiman kdai segala jnis kuih 2 ajelly dia 1.00 je 1 bekas..


24-12-2008, sakura>emi komen :

hehe aduihh slh tekan..kelapa..hihi sori


24-12-2008, Nabiha komen :

Memang sedap kelapa jelly nie. Saya selalu makan. Kat tempat saya di Klang dijual kelapa jelly ini RM4.90 sebiji..masuk kat mulut terus je telan..sjuk tekak.Kalau rajin bleh buat cam resepi kat atas, kalau malas beli je...


24-12-2008, miza komen :

missayu>miza duk dgun aritu pernah beli kat kdai area sbrg takir 1.00 tp kat dgun ni 1.20 kdg2 tu 1.50 pun ade


25-12-2008, honey_zty komen :

peberet nii.....kene try wat....


15-12-2009, hazer komen :

sy baru nak wat jelly, esok start


19-10-2010, sally41 komen :

pernah makan di taiping perak,dua tahun lepas,memang sedap,baru inie dapat resepi.insyallah akan buat.


22-11-2010, azella komen :

kelapa sbji dh 1.60..leh r try bt tgk dpt bnyk mn..ank2 tentu suka


04-09-2011, faezaali71 komen :

klu campur sikit dgn perisa barli... akan menambahkan wangi dan warna yg cantik kpd jelly kelapa kita.


16-12-2011, tasha azry komen :

sedapnyer lama x makan jelly kelapa must try ni ^.^


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu




Part of Dua Marhalah Sdn Bhd