Your MyResipi.com has been updated. To get started with new version of MyResipi.com, Reset Your Account Password using Forget Password
If you face any problem, please contact us at support@myresipi.com

Resepi Kek butter sedap

 Submitted By On 09 December, 2008
Category: 
Cuisine: 
Preparation time: 
Servings: 
0 Persons
Description

simple je. sesuai utk org yg baru nak blaja buat kek. resipi dpd ibu... pasti akan jd kegemaran org tersayang. ^_- (yg dlm gmba ni, dh diubahsuai skit. tmbah pewarna)

Ingredients
  • 2 camca teh esen vanila
  • 2 cawan gula halus
  • 2 X 250g butter
  • 6 biji telur ayam sederhana besar
  • 2 cawan tepung naik sendiri
  • 1/2 cawan tepung gandum
  • 1/2 cawan susu pekat manis
Instructions
  1. Mula-mula, masukkan gula n butter ke dalam mangkuk adunan n gaul sampai sebati.

  2. Then, masukkan sebiji telur n gaul sampai telur kembang. Bila dah kembang, msuk lagi sebiji. Ulang proses ni sampai semua telur berjaya dimasukkan.

  3. Tambah esen vanila n gaul lagi.

  4. Masukkan pula tepung naik sendiri n gaul.

  5. Then masukkan tepung gandum, gaul lagi smpai rata.

  6. Last but not least, masukkan susu pekat manis. gaul sikit lagi, then boleh la masukkan adunan dalam loyang. (P/s: jangan lupa sapu loyang dengan butter dulu supaya kek tak melekat pada loyang =)

  7. Bakar dalam oven pada suhu 130 djh celcius slama sejam atau sehingga masak. (kalau nak tgk dh masak ke blum, cucuk tgh2 kek dgn hujung garfu. kalau takde kesan adunan terlekat kat kek, dah masak la tu ^_^)

  8. ha... senang je kan? slamat mencuba!!! ^_^

Tags 
Who has tried this? See their cooking reportSee All
Related RecipesSee All
Recipes You May LikeSee All