Google+

oleh: nurainahsyakila Bepang kacang

04122008_002_

resepi mak mertua


Created on : 04-12-2008

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi nurainahsyakila




Bahan-bahan ( )

  • 2 setengah cawan kacang
  • 1 setengah cawan gula
  • boleh ditambahkan bijan jika mahu

Cara-cara

  1. goreng kacang tanpa minyak dan buang kulit.
  2. kemudian masak gula sehingga kekuning-kuningan tetapi jangan sampai hangus kerana akan menyebabkan rasa biskut pahit.
  3. 04122008_004_
    gaul kacang bersama gula yang telah dimasak tadi sehingga sebati.
  4. 04122008_005_
    kemudian letak di atas talam yang dilapik dengan plastik tebal untuk menggelakkan kacang melekat.
  5. 04122008_006_
    akhir sekali ratakan kacang kemudian potong mengikut bentuk yang anda gemari....
  6. adalah penting untuk diambil perhatian proses meratakan di atas plastik dan memotong hendaklah dilakukan ketika kacang masih panas, kerana apabila kacang sudah sejuk ianya akan keras dan tidak boleh dibentuk lg.

Tag

biskut








Laporan Masakan Bergambar (0)


Komen (7)

04-12-2008, Lynne komen :

My fav...kena try ni.


05-12-2008, nurizat komen :

kacang tu kita nak hancurkan skt2 ke..atau pun sebiji2 cam tu


09-12-2008, nurainahsyakila komen :

oh x perlula dihancur-hancurkan sebab ia akan hancur sendiri dalam proses goreng kacang tanpa minyak7 buang kulit.


01-03-2009, aizat88 komen :

sedap saya dan family sukakannya,tq kak Nur.


21-11-2010, Zieys Abady komen :

Akum ada sesapa tau resepi BEPANG ROTI BERKACANG?kat brunei ada jual 10x10 B$15...Mnta rspi tak de sapa nk bg.Sapa2 yg tau kongsi2 ler ye.Tq


30-10-2012, nurain201017@yahoo.com komen :

tq bg resepi.tp kalo nk bntuk kan bepang mjadi bntuk sepert cndwn,bakul n sbgainya mcm ne ye?ke ada cetaknya


30-10-2012, nurain201017@yahoo.com komen :

tq bg resepi.tp kalo nk bntuk kan bepang mjadi bntuk sepert cndwn,bakul n sbgainya mcm ne ye?ke ada cetaknya


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu