Google+

oleh: as75 Puding Roti Milo

Puding_roti_milo__2_

Resipi sendiri..sayangkan roti yg dh nak expire tu..


Created on : 03-12-2008

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi as75




Bahan-bahan ( Blh dapat 36 pcs..as guna loyang 9x9 )

  • 30gm agar-agar
  • 6 cawan air
  • 4 keping roti putih gardenia
  • 1 cawan gula- ikut suka
  • 1/2 cawan susu pekat manis
  • 1 tin (375ml) susu cair carnation/ideal
  • 1 cawan milo/drinking coklate

Cara-cara

  1. Rebus agar2 bersama air hingga mendidih
  2. Masukkan gula, susu pekat manis & susu cair..
  3. Setelah mendidih bahagikan kpd 2 bahagian..1 bhg lagi di campur dengan milo..pastikan serbuk milo sebati...
  4. Tekan_roti
    Susun roti yg telah dipotong ke dlm loyang dan tuangkan milo terlebih dahulu (tapis ya..)..tekan roti supaya menyerap milo..
  5. Setelah beberapa minit..tuangkan susu pula..curah mcm buat corak..
  6. ..sedap di makan setelah di sejukkan..SeLaMaT mEnCuBa!!

Related Recipes










Laporan Masakan Bergambar (3)

Dsc_1695
23-01-2009
as....walaupun warna puding i ni kurang menarik tapi rasanya tetap ......nyaman sekali ba......
Laporan oleh: zaina

salam zaina...x pe..yg penting sedap ba.... kira lulus tu..lain kali try lbhkan milo nya ya ba...nak sikit ba..

08042009351
09-04-2009
Br try buat mlm td...just tmbhkn kismis kt ats puding tu...mmg sedap...thx as....
Laporan oleh: Za Fieza

salam Za Fieza, lagi bertambah sedap la bila letak kismis tu.. terima kasih juga kerana sudi mencuba ya!

Img_2159
23-07-2011
nie pun dah lama try...masa bercuti kat k.kinabalu ari tue....xsempat nak upload gambar...nie baru dapat masukkan..cik abang tersenyum bila rasa puding nie...walhal,sebelum nie dia xsuka pun roti....kena penangan resepi nie,terus jer jadi 'dessert yang paling best'katanya(anak2 pulak asyik bukak peti ais jer selagi xhabis stok puding nieh)....tq empunya resepi.
Laporan oleh: mieqa_chubby

Komen (15)

05-12-2008, pucuk komen :

kreatifnye..yg penting rajin,suma jd


06-12-2008, as75 komen :

pucuk..bole


06-12-2008, as75 komen :

pucuk..bole


06-12-2008, as75 komen :

pucuk..bole


06-12-2008, as75 komen :

he..he.maaf.. ape dah jd ni..kluar bnyk kali plk?? pucuk..boleh la cuba ya..


01-01-2009, thelittleminnie_akma komen :

raser cam tingin nak try... nampak cam sedap.. x penah wat puding lagi ny..


01-01-2009, as75 komen :

thelittlemnnie_akma... cuba lah ya.. as pun macam teringin nak tengok hasilnya..selamat mencuba dan selamat menyambut maal hijrah & tahun baru 2009..


27-06-2009, sunkist komen :

ye la.. panjang benor ok nye tu.. hehe :D


14-12-2009, farfaraway komen :

emmm cm sng je...hehehe nk try la...


31-12-2010, Nuna_Fariz komen :

sedap...baru buat smlm..thnks tuan resepi..pasni kalo roti dekat nk expired, dh tau dh nk buat apa...


17-01-2011, INA009 komen :

puding roti milo ni boleh x jika roti tu saya kisarkan hancur?


14-05-2011, ina_azmira komen :

ina009 leh je.pandai2 la awk olhkn.sya dlu suka olah resepi org.tp bila siap peh sedap gila la jgn marah yer pade tuan punya resepi nk masak ni kita nk kena pandai


08-06-2011, sweetemp komen :

sweetemp terguna roti gardenia yg rasa coklat tu... hasilnya serba coklat puding rotiku! tak berapa lawa, tp rasanya tetap mabeles. thanks!


04-10-2011, norazlina mukhtar komen :

hmmm.. nk cuba lh besok.. klu menarik leh ler wat tuk jamuan sekolah anak..


18-11-2012, nuarnana komen :

Pastu puding tu sejuk kn ke bakar


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu




Part of Dua Marhalah Sdn Bhd