Google+

oleh: nemogurlz Puding koktel

Puding_koktel

pencuci mulut & senang cara membuatnya..masa membuatnya kurang 30 minit.resepi dari majalah mingguan wanita versi raya tahun lepas


Created on : 29-10-2008

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi nemogurlz




Bahan-bahan ( 1 mangkuk sederhana besar (2-3orang) )

  • 1/4 cawan tepung kastard
  • 1 cawan susu cair
  • 1 cawan air
  • 1/2 cawan gula
  • buah-buahan koktel secukupnya

Cara-cara

  1. tuangkan air dan susu dalam periuk
  2. masukkan tepung dan kacau hingga sebati
  3. masak adunan ini atas api perlahan hingga pekat
  4. apabila masak, tuangkan dalam bekas.taburkan buah-buahan koktel di atasnya
  5. sejukkan puding terlebih dahulu sebelum dihidangkan
  6. * puding ini enak dimakan bersama susu cair yang dicurahkan atas puding
  7. * jika tidak suka susu,anda boleh gunakan air lebihan koktel
  8. * resepi ni agak manis skit & seeloknya kurangkan gula,lebih lagi yang pilih air lebihan koktel untuk taruk atasnya..&saya rasa letak lebihan koktel lebih sedap dari susu sebab saya try ltak susu,rasa muak skit..n terpulang pada citarasa masing2 lah k...








Laporan Masakan Bergambar (1)

Image777
04-12-2010
simple n rasanye best...tq
Laporan oleh: ayunalisa

tima kasih ayunalisa kerana mencubanya,memang resepinya simple n sedap


Komen (6)

30-10-2008, niza_fyu komen :

klu xpyh pki susu leh ke????? bab saya x ske susu tq


30-10-2008, niza_fyu komen :

klu xpyh pki susu leh ke????? bab saya x ske susu tq


30-10-2008, nemogurlz komen :

hmm.. saya pun x tau lah niza..sebab resepi susu tu gantikan susu segar n santan..xtau pulak saya kalau resepi ni xpayah pakai susu pun xper...tapi rasanya mungkin lain skit rasanyalah kot..lagipun rasa puding ni..rasa lemak2 manis n dicampur dgan buahan koktel tu,ada tiga rasa lah..lemak2 masam manis,lebih lagi kalau letak air lebihan koktel tu..&saya pakai air lebihan koktel taruk atas puding tu..&resepi ni kalau niza tak nak manis sangat,kurangkan gulanya skit sebab air lebihan koktel tu pun dah manis sgt..


30-10-2008, ifabain komen :

erm...senang leh try nie tq


31-10-2008, nemogurlz komen :

trylah ifa..memang mudah nak buat n jimat masa.....


31-10-2008, syahmi komen :

?


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu