Google+

oleh: as75 Nasi Goreng Pataya Smiley

Nasi_pattaya__2_

Resepi rekaan sendiri


Created on : 05-09-2008

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi as75




Bahan-bahan ( 2 -4 orang makan )

  • 1 mangkuk nasi
  • 1 labu bawang besar
  • 3 ulas bawang putih
  • 1 gengam sayur campur
  • 1 ketul dada ayam di hiris nipis
  • 3 biji cili padi/3 sudu cili kering-ikut suka
  • 1 kiub pati ayam
  • Sedikit garam
  • 4 biji telur
  • Klik di sini untuk isi bahan

Cara-cara

  1. Tumiskan bawang besar,bawang putih dan cili. Masukkan dada ayam yang dihiris nipis, kiub pati ayam,garam dan sayur campur. Gaul semua bahan kemudian masukkan nasi.
  2. Setelah siap nasi goreng, ketepikan.
  3. Pukul telur, campur secubit garam dan buat seperti telur dadar. Tapi jangan terlalu tebal.
  4. As x teror macam abe2 kat gerai tomyam tu...so as masukkan telur dadar ni dlm mangkuk kemudian masukkan nasi goreng tadi dan telangkupkan di pinggan.
  5. Maka, siaplah Nasi Goreng Pataya. Boleh lah di letakkan Sos. Sedap makan ngan tomyam atau sup tulang.
  6. Boleh ulang semula bungkus nasi dengan telur tu. Selamat mencuba...

Tag

nasi








Laporan Masakan Bergambar (5)

09092009376-001
02-10-2009
salam as...akak buat utk brbuka puasa ms bln ramadhn ari tu. tp akak x tau nk buat bulat, maka jd la 4 segi. anak2 kata ns goreng pattaya spongebob. thanks as...suka dgn idea ni.
Laporan oleh: baya74

wsalam kak baya, creative2...jd la nasi pattaya spongebob kan?? nampak berselera sungguh..nak joint! nak joint!

Dsc04648
29-06-2011
salam As,dh lama xdgr khbr..hrp2 smua baik2..nih lh rupanyerr...sedap tau! tq:)
Laporan oleh: k.zila66
Dsc08008
26-08-2011
sedap dn menarik perhatian anak2...tq As
Laporan oleh: k.zila66
Dsc08007
21-03-2012
salam As, kali nih wat bentuk bulat hihii..pstt..as, lama menyepi miss u..
Laporan oleh: k.zila66
Dsc01663
18-07-2012
salam As, siaran ulangan...buat mcm nie budak2 laju nk mkn...tenkiuuu...
Laporan oleh: k.zila66

Komen (9)

05-09-2008, norllmaster komen :

hehehe menarik! akan try wat camni :D


05-09-2008, as75 komen :

norllmaster, memang menarik, ni lah taktik nak menarik minat anak-anak makan. Tu yg dismiley2kan tu. Cuba jgn x cuba..


28-01-2009, scopio84 komen :

hehe... comel jer.. sesuai untuk budak2 makan hehe...


29-01-2009, spongegirl komen :

Salam... bestnya Nasi Goreng Pataya ni, dia senyum je kat kita...Nak suruh my mum masak la....;) tq kongsi resipi...


29-01-2009, as75 komen :

scopio84 & spongegirl..he..he..mmng comel.. anak2 as pun suke sgt makan nasi goreng ni.. selamat mencuba ya...ha..jgn lupa letak smiley atas tu..semoga ceria2 selalu! he..he ..................:)


24-12-2010, bart hisham komen :

sponge bob pon sponge bob la kak...janji anak2 suka.....


23-05-2011, anachentaazam komen :

waa. .tringin nak buat. .ney fvrite sye dgan teman lelaki sye. .ssah ta nak masak nasi goreng pataya??


20-07-2011, linda2025 komen :

cam sedap je 6ti leh la i cuba


04-09-2011, AMISHAA komen :

cara yang aka terangkan ini buat saya gembira mesti nak cuba terima kasih .


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu