Google+

oleh: obama Bubur Cha Cha

Buburchacha

Mudah dan sedap...cubalah


Created on : 25-08-2008

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi obama




Bahan-bahan ( untuk 4 org )

  • 3/4 cawan cha-cha
  • 2 cawan santan
  • sedikit nisang/gula melaka
  • gula (ikut citarasa)
  • secubit garam
  • sehelai daun pandan

Cara-cara

  1. Masukkan cha-cha kedalam air mendidih rebus sehingga kembang Dalam periuk lain masukkan semua bahan kacau sehingga mendidih kemudian masukkan cha-cha yang sudah direbus tadi. Selamat mencuba.

Tag

dessert








Laporan Masakan Bergambar (0)


Komen (18)

07-09-2008, mdm_jibam komen :

cantek la bubur ni...mesti bes...nk cube ka


31-10-2008, marianie komen :

klu letak keledek bleh ke?......rasenye lagi sedap..


11-12-2008, eira87 komen :

waah... macam senang.. nk cube laahh.. ^.^


16-04-2009, MaCiK-aNi komen :

Sori wak, kita ni xtaw msk..cha cha tu ape?


13-05-2009, maawwaz komen :

cha cha tu bende yg kaler2 yg awak tgk dlm gambar tu la..


04-01-2011, faizahlee komen :

nak cuba ler...


04-01-2011, alinah83 komen :

penah wat cmpur keledek sedap...


27-01-2011, syafiza83 komen :

nl tny cha-cha ni nk beli kt mna ek..kt pasaraya ada jual ke..klu ada jual bhgn mna? sekali dgn bihun n laksa kering? kuah leh ikut resepi ni tp cha-cha plak xtau nk beli kt mna hihi..sbnrnya dh lma cari..


25-03-2011, a juerin minir komen :

emmm...sedapnye..cubala..


21-04-2011, iezan yusof komen :

cha-cha ni leh dpt di kebanyakan pasaraya bhgian rempah2, gula2, biskut2 yg dijual secara sukatan....


31-05-2011, nafsahsabahan komen :

mmm.. aku rse mau cuba la..


18-06-2011, dhila_ahmad komen :

..nak cube gak a.. mak sy tringin nk mkn, tp xtau nk wat..hehehe.. nt i msk tuk mak.. ^^


22-06-2011, opahiscooking komen :

Salam, nak tanya.... bubur ni bila dah sejuk, santan nyer pun kering jugak ek..?? semalam opah try buat... tapi bila dah sejuk.. kuah nyer ilang. Mmg mcm tu ke?


26-08-2011, calmness_06 komen :

td try buat bubur ni utk buka puasa.tp, chacha ny keras.mgkin sbb x rebus smpai betul2 kembang.. kuah die da sedap dah.next kena cuba lagi. =)


16-10-2011, zassid komen :

first time try buat sendiri...mmm...mmg sedap...senang sgt rupe nye...sejukkan dlm fridge lg sedap...thks obama for the recipe


15-04-2012, mohamedshazwan komen :

nmpak cm sdap nk cuba la


30-04-2012, aien_liza komen :

br lepas buat :))


27-06-2012, nura azata komen :

kalo letak sikit biji sagu pon sedap!


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu