Google+

oleh: Alia Bebola daging

Meatball

Meatball. Guna daging hancur. Sesuai untuk kanak-kanak.


Created on : 16-05-2006

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi Alia




Bahan-bahan ( 4 orang )

  • 1 cawan daging hancur/kisar
  • 1/3 cawan breadcrumbs(serbuk roti)
  • Garam secukupnya
  • 1/2 sudu kecil serbuk lada putih
  • 3 sudu sos tomato
  • 1 sudu sos tiram
  • 12 biji tomato ceri
  • 2 sudu besar minyak masak

Cara-cara

  1. Gaulkan daging dengan breadcrumbs dan garam. Buatlah bentuk bulat kecil-kecil.
  2. Panaskan minyak. Masukkan daging tadi. Goreng sehingga daging keperangan atau masak.
  3. Kemudian masukkan sos dan buah tomato
  4. Kacau sehingga sos sebati. 2 minit kemudian bolehlah padamkan api.

Tag

daging








Laporan Masakan Bergambar (1)

Dsc03724
06-10-2006
mmg sedap rasa cam bebola burger..
Laporan oleh: dyna

Komen (20)

10-11-2006, noorhudaa komen :

besh ker.rasa cam nak cuber plak buat ari nih....emmmmmm nyum nyum nyum


02-12-2006, Mat Gebu komen :

untuk orang tak de gigi pun buleh nie.....


12-03-2007, hafiza_mohd komen :

sni takda serbuk roti...leh ganti ngan apa eh? tepung apa yg sesuai?


12-03-2007, hzasabrina komen :

hafiza, klu xde breadcrumbs leh gntikan ngn serbuk biskut..


22-03-2007, along ain komen :

hzasabrina...serbuk biskut tu camner rupenyerrr......


10-04-2007, tukangmasakMUDA komen :

ermmphh...baru lepas masak...ia tetap sedap walopun tak cukup bahan, dan setelah diubah sedikit rasanya...WOW!


30-04-2007, mamacomel komen :

sempene cuti hari pekerja nie nak masak special sikit..ala-ala western gitu...so boleh try yang nie


27-06-2007, jnfistana@yahoo.com komen :

sedap ke kalau keluarga saya makan.


30-07-2007, rosnani komen :

italian punyer meatball lain sket kan? alia, awak ade recipe italian meatball ke?


18-05-2008, juerin komen :

kalau nak buat meatball tanpa sos camne pulak ek?.. boleh tambah blackpepper kat daging tu tak? pastu terus goreng.. agak2 buleh tak camtu?


18-06-2008, Abu_huda komen :

cedapnye.. sye nk try jgk


18-06-2008, Abu_huda komen :

cedapnye.. sye nk try jgk


23-05-2009, manjasayang komen :

klu daging 2 gant ngan kntg lg daap!!


24-05-2009, Faa komen :

simple dan menarik


30-09-2009, rozilah.zainal komen :

cam best jer..leh masukkan utk mi soto atau bakso tak?


21-11-2010, lelaki komen :

salam...kalau breadcrumb tu ganti ngn tepong beras bole x?


10-12-2010, suila komen :

salam... klau x letak serbuk roti blh x?


10-12-2010, suila komen :

salam... klau x letak serbuk roti blh x?


28-03-2011, zaidayusop komen :

simple.should try.


28-08-2012, norbaini_ms komen :

kalau takde serbuk roti boleh ganti dgn tepung tempura. rasa lebih yummy!! anyway mmg simple dan sedap.


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu