Google+

oleh: coconutice Roti Pita dengan Daging

Pitabeef

resepi senang yang boleh diubah suai untuk menetapi kesukaan sendiri


Created on : 17-11-2006

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi coconutice




Bahan-bahan ( 2-3 orang )

  • 3 ulas bawang putih dipotong kecil
  • 1 bawang besar dipotong kecil
  • 4 cendawan (dalam tin) dipotong kecil
  • 200g daging (atau ayam) kisar
  • 3 sudu besar Sos BBQ Heinz
  • 2 sudu besar Sos Tomato
  • 1/2 sudu besar gula
  • 2 sudu besar air
  • Cabbage dan tomato (yang dihiris kecil-kecil)
  • Serbuk lada secukup rasa
  • 4 roti pita

Cara-cara

  1. Pitabeef1
    Potong bawang putih, bawang besar dan cendawan kecil-kecil.
  2. Pitabeef2
    Panaskan sedikit minyak atau mentega dalam kuali dan tumis bawang putih dan bawang besar. Masukkan cendawan.
  3. Pitabeef3
    Selepas goreng seketika, masukkan daging kisar dan goreng sehingga masak. Daging akan bertukar menjadi warna kelabu.
  4. Pitabeef4
    Masukkan sos BBQ, sos tomato dan air. Goreng sehingga sebati.
  5. Pitabeef5
    Potong roti pita kepada dua. Potong tengahnya. Sapukan mentega pada bahagian dalam roti pita tersebut.
  6. Pitabeef6
    Masukkan daging dan sayur ke dalam roti pita tersebut. Pastikan tak mengoyak roti pita itu.
  7. Pitabeef7
    Bakar di dalam oven kecil selama 10-15 minit sehingga ia rangup.
  8. Nota :
    - Sayur lain seperti lobak boleh digoreng bersama daging tersebut. Tetapi harus dipotong kecil
    - Keju juga boleh diletakkan untuk menjadikannya lebih sedap









Laporan Masakan Bergambar (1)

Roti_pita
19-05-2007
sedap...x payah beli di pasar malam...tq.
Laporan oleh: syahmi

Komen (6)

06-01-2008, salmie_8580 komen :

mana nak dapat roti pita tu?


20-01-2008, syil komen :

salmie,roti pita boleh didapati dalam bahagian frozen.trylah tengok


15-06-2008, suka_masak komen :

roti pita jugak bleh didapati di bahagian roti-rotian..


21-07-2008, nabil komen :

roti pita ni ada jual kat mana?roti pita sama ka dengan roti arab saya budak baru blajar masak


11-02-2009, budak_baik05 komen :

emm nabil n salmi..klu g supe...mmg mnyak roti pita ade..roti arab ade...roti pita 2..klu kt beli kan?btk bulat...so kn ptong 2 laa...kan?emmm ltk sos+mayonis mnyak2..besh nyer...nyum2..hehe


26-03-2009, cekyah komen :

sllu saya buat x bakar, hanya mskan inti n makan..ini kena cba,pasti harum mewangi tapi syurn segar kena d tambh kemudianlh ya..nanti layu plk


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu




Part of Dua Marhalah Sdn Bhd