Your MyResipi.com has been updated. To get started with new version of MyResipi.com, Reset Your Account Password using Forget Password
If you face any problem, please contact us at support@myresipi.com

Resepi Puding Roti

 Submitted By On 22 July, 2008
Category: 
Cuisine: 
Preparation time: 
Servings: 
0 Persons
Description

sesuai utk semua majlis.

Ingredients
  • 3/4 tin susu pekat manis
  • 7 keping roti (sebaiknya roti gardenia)
  • 1 tin susu cair carnation @ yg sewaktu dgnnya
  • 3 biji telur
  • 3 sudu besar tepung jagung
  • 3 sudu besar tepung kastard
  • *semua bahan-bahan diatas di blend*
  • *semua bahan-bahan di bawah di masak sehingga hancur*
  • 1 paket besar agar-agar strip (37.5 gram) *seeloknya direndam dulu*
  • 7 gelas air
  • 1 1/2 cawan gula pasir
  • pewarna merah dan hijau @ ikut suka la nak warna apa..
Instructions
  1. blend kan semua bahan2 utk di blend tu hingga sebati, bila agar2 dan gula dah hancur masukkan bhn2 yg di blend ke dlm periuk.

  2. masak agar-agar strip bersama gula dgn 7 gelas air sehingga hancur.

  3. masak hingga mendidih.. tapi!! kena sentiasa kacau supaya tak hangus kat bawah dia...

  4. bila dah masak, bahagikan kepada 3 bhgn.. buh la warna merah 1 bhgn, hijau 1 bhgn.. @ ikut la nk buh warna apa2..

  5. letakkan satu senduk setiap warna di dalam loyang @ bekas berselang seli sehingga habis semuanya.

  6. sejukkan sebelum disimpan di dalam fridge..

  7. puding ni cepat keras.. mmg senang dan masa penyediaan pun singkat.

Tags 
Who has tried this? See their cooking reportSee All
Related RecipesSee All
Recipes You May LikeSee All