Google+

oleh: roselina Serikaya kukus

No picture

Kuih traditional Trengganu


Created on : 09-11-2006

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi roselina




Bahan-bahan ( 10 )

  • 10 biji telur ayam
  • 1 keping gula melaka
  • 1 cawan santan

Cara-cara

  1. Gula melaka diparut halus.
  2. Campurkan dengan telur dan dikacau sehingga telur dan gula melaka sebati dan hancur.
  3. Masukkan santan dan dikacau lagi sampai rata.
  4. Kukus selama 30 minit.

Tag

kuih-muih








Laporan Masakan Bergambar (0)


Komen (18)

03-05-2007, iicah komen :

dulu masa kecik2 mak ada buat..tp jrg sgt..kue ni mmg sedap..tp tak tau cara buat..dah ada ni..nanti bole try..thanks


22-08-2008, syida_apiz komen :

tak ade gamber ke?


06-02-2009, mas7910 komen :

Serikaya ni yang makan dengan roti tu ye?


10-04-2009, melissaonn komen :

esok nak buat:) nnti kalo dah jd nak up pic;)


10-04-2009, melissaonn komen :

mas7910.. yg ni bukan seri kaya yg makan dgn roti tu... kalo mak mel. selalu buat time bukak pose...juadah smpingan...mkn makn tu je..sedap..:)


30-08-2009, BALQIS07 komen :

ni kalau kat teganu orang panggil kuih sekaya kot...


08-12-2010, ieda ibrahim komen :

dah lama cari resepi ni,dulu masa kecik2 suka mam kueh ni..nnti nk cuba buat klu menjadi nnti ieda share pic kt myresepi..thnks tuk y bg resepi ni


15-12-2010, 123456 komen :

t'ingn nk cba.....


03-03-2011, nadiya7537 komen :

ada sape2 yg dh wat kuih ni ?nk tgk pic nya..


06-03-2011, ima_amizan komen :

nak ngok gamba nye..ada sesapa yg dh cba.


14-03-2011, sarah11 komen :

kuih paling senang nk buat n sedap hingga menjilat jari...


25-03-2011, aloha iman komen :

banyaknya telur...


29-10-2011, masakan bonda komen :

kenapa tak letak gmbar yer..


08-11-2011, jaja_ganu komen :

org ganu panggil kuih sekaya .. suke kuih nim.. :)


21-11-2011, emmysuzliana komen :

Kuih fav ms kecik dl...blh try nie...tq yer for the resepi..


25-12-2011, jang.sms komen :

nak try gak la....


21-04-2012, put3_semi komen :

sape nak tgk gmbar search kat google...sy br search sbb tak kenal gak kuih ni..:-)


21-04-2012, put3_semi komen :

sape nak tgk gmbar search kat google...sy br search sbb tak kenal gak kuih ni..:-)


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu