Google+

oleh: haiza hailam Kek kukus horlick

Pict0449

sendiri dan mak buat


Created on : 11-05-2008

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi haiza hailam




Bahan-bahan ( ada guna loyang kecil )

  • mentega 250gm
  • telur 5 biji
  • esen vanilla sedikit
  • seri kaya 120 gm
  • susu pekat 1 tin
  • serbuk susu horlick 100 gm
  • tepung gandum 200 gm
  • dua pewarna

Cara-cara

  1. Pukul mentega dengan susu pekat.
  2. Telur pukul berasingan.
  3. Masukkan telur ke dalam mentega.
  4. Tepung dengan serbuk horlick digaul.
  5. Masukkan kaya dan esen vanila ke dalam mentega.
  6. Masukkan tepung dan serbuk susu horlick ke dalam adunan.
  7. Kacau adunan hingga sebati.
  8. Bahagikan kepada tiga bahagian dua warna yang berlainan.
  9. Pict0456
  10. Klik untuk isi cara-cara di sini

Tag

kek









Laporan Masakan Bergambar (1)

Hor1
28-11-2008
kek yg lembut dan moist... bwk bekal untuk outstation esok hehe thanks haiza.. ;)
Laporan oleh: sunkist

Komen (23)

11-05-2008, Aziemas komen :

Salam miss haiza..nk tanya sama ke ngan fariza??resepi agar2 kurma tu?resepinyer sbiji..hehehehtp resepi ni dpat berapa bnyak? loyang besar mana nk isi? tulis 5 biji telur???tak phm ler..leh terangkan tak?mksdnyer dpt beso 5 biji telur je ke kek ni?? tu yg tak phm..TQ :)


11-05-2008, nor_67 komen :

haiza, biasanya kat tepi bahan2 tu org letak berapa saiz loyang yg digunakan atau berapa org yg dapat makan kek/masakan tersebut..


11-05-2008, haiza hailam komen :

sama,tak tau,dalam loyang yang boleh dimuat,guna 5 biji telur


11-05-2008, haiza hailam komen :

selalunya orang guna saiz loyang yang sederhana tapi ada guna loyang kecil.


11-05-2008, yatiezaini komen :

SELAMAT HARI IBU UTK SEMUA IBU2 KAT MYr ... dgn ptnyaan : x cuti masak ker ari ni .. peace ...


12-05-2008, maryam81 komen :

ni kalau di bakar leh tak?


12-05-2008, idajozaco komen :

haiza kek ni bakar ke kukus


12-05-2008, idajozaco komen :

kek ni nak kena kukus brp jam klau bkr pulak mcm mna


14-05-2008, Safiza komen :

Haiza..... Guna 1 tin susu pekat saiz biasa tu ke?Kalau yg saiz kecil macam dulu dah x de sekarang ni.


15-05-2008, idajozaco komen :

brp jam nak kukus kek ni


16-05-2008, haiza hailam komen :

buat kat rumah,dah lama abis belajar


16-05-2008, haiza hailam komen :

dibakar boleh kot


16-05-2008, haiza hailam komen :

ini kek kukus


16-05-2008, haiza hailam komen :

taktau yang tahu sampai masak


16-05-2008, haiza hailam komen :

gunakan 1 tin susu pekat,ye.


16-05-2008, haiza hailam komen :

yang ada guna tin yang ada habiskan


16-05-2008, haiza hailam komen :

beberapa jam taktau,45 minit kot


16-05-2008, suemz8 komen :

pakai pewarna apa. Kasi La Gambar Yang Nampak Isi kek Kat Bhgn dlm


16-05-2008, Safiza komen :

saya rasa bakar boleh,cuma mungkin kering le


21-05-2008, haiza hailam komen :

pewarna hijau dan merah


21-05-2008, haiza hailam komen :

yang ada guna hijau buah ceri dan yang merah pewarna sirap ros sebab takde esen pewarna di rumah


22-06-2009, NorPrima komen :

Saya nak tanya kek ni tak payah letak serbuk penaik ke?


28-10-2011, Ma She Yah komen :

ala2 kek lumut je resepi ni


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu




Part of Dua Marhalah Sdn Bhd