Google+

oleh: haiza hailam Mi bakso

Dsc00193

masakan sendiri dan mak ikut resepi kawan mak


Created on : 08-05-2008

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi haiza hailam




Bahan-bahan ( beberapa orang )

  • untuk sup:-tulang lembu
  • daging lembu
  • bebola daging
  • lengkuas
  • serai
  • halia
  • untuk bawang goreng:-bawang merah
  • gula secukup rasa
  • untuk sambal:- cili hijau
  • sedikit air

Cara-cara

  1. Rebus tulang dengan lengkuas,halia dan serai selama 3 jam
  2. Masukkan minyak ke dalam kuali.masukkan bawang merah yang dah digaul dengan gula.Goreng bawang sampai garing.
  3. Blenderkan cili hijau dengan sedikit air.
  4. Masukkan mihun ke dalam sup bakso.
  5. Taburkan bawang goreng.

Tag

mi bakso

Laporan Masakan Bergambar (0)



Komen (11)

08-05-2008, azwalissa komen :

wah!! feveret saya mi bakso nih... kalo balik umah mertua kat JB mmg tak miss singgah makan mi bakso kat dataran. lepas nih boleh buat sendiri! tq haiza 4 de recipe!


09-05-2008, haiza hailam komen :

sama sama


20-12-2008, kueteow sup komen :

saya minat mee bakso, tq sudi bagi resipi


05-11-2009, Princess Iman komen :

husband i gile bakso.. blela try


04-10-2010, sparkle grey komen :

resepi ni rgks sgt..huhu y dun u detail it..i minat gile bakso


11-10-2010, dkesum@yahoo.com komen :

ade tak sape2 yang tau resepi bakso indon.rasanye sedap sangat.mareka taruh kicap dekat mee tu


08-05-2011, AuntieZah komen :

Suka gak makan bakso, masa keja dulu kirim kat budak2 Indon yg keje mlm, bayangkan dah lewat mlm, panaskan fulamak!! meleleh peluh dgn pedas dan panas.. Anak pun suka.. Nak cuba gaklah! Walaupun x serupa..


15-08-2011, norsyahir komen :

bestnye bakso i sekeluarga mmg mint giler mee bakso ni


15-08-2011, norsyahir komen :

bestnye bakso i sekeluarga mmg mint giler mee bakso ni


28-10-2011, roslinanor komen :

cara buadd bola daging mcm mana ?


26-12-2011, feezzah komen :

kalau gune me kuning tu blh x?


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu





Part of Dua Marhalah Sdn Bhd