Google+

oleh: haiza hailam Sambal keropok lekor

Dsc00153

diblender


Created on : 03-05-2008

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi haiza hailam




Bahan-bahan ( beberapa orang )

  • sedikit air
  • beberapa cili padi
  • bawang putih beberapa ulas
  • garam secukup rasa

Cara-cara

  1. blenderkan air,cili padi,bawang putih dan garam.

Tag

pencicah

Laporan Masakan Bergambar (0)



Komen (9)

25-11-2008, khazah komen :

belum cuba lagi,,,,,,nampak macam sedap sangat....


17-01-2009, miedievinsa komen :

belum lagi cuba.maybe petang ini lah cuba.sememangnya nampak sedap.lagipun saya mengidam keropok ini dan sos ini sekali.tak sabar le nak cuba.


13-03-2009, cik kieah komen :

ha..dah jumpa pun cara nak buat sos keropok lekor....mesti cuba. Sy baru dapat resepi nak buat sendiri keropok lekor so skrg dah lengkap dengan kuah sekali.. Thanks.


23-01-2011, nazib_5520@yahoo.com komen :

ui senangnye bhn2 dia...nk cbelh wat...thanks,


08-02-2011, yusery_geoffery komen :

keropok lekor nak tahan lamer mcmner yerk. ada + apa2 tak ?????


28-04-2011, Tasni komen :

simpan je kopok kekor yang blum di goreng tu dlm peti sejuk, tmpat beku.Bila nak makan keluarkan dlm sejam dan rebus sampai mendidih. Rebus kejap je...kukus sampai lembut pun bleh...


23-07-2011, ratu kejora komen :

waa..simplenya..nak try lah


14-10-2011, lisa228 komen :

Wow! Nampak mudah ya... klu mummy kat rumah buat, ditambah cuka, gula n sos tomato sikit, biar agak pekat, bawang putihnya guna seulas kecil shj. Juga dicincah nga pokpia goreng... best


19-02-2014, ismailkliwon komen :

Kepok lekor nak tahan lama sapu minyak masak pastu simpan dlm peti sejuk


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu





Part of Dua Marhalah Sdn Bhd