Google+

oleh: lelayong Telur Ikan Goreng

Telur_ikan_myresipi

Biasanya kalau masak sabai nih, lela guna hati ayam,telur ikan ni rasa macam takde idea nak buat per..


Created on : 08-04-2008

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi lelayong




Bahan-bahan ( 4 orang )

  • Telur ikan,basuh dan toskan sehingga kering.
  • Bawang Merah-diiris nipis
  • Sedikit serbuk kunyit
  • Secubit garam, ajinomoto dan gula
  • Sedikit sos ikan
  • 1 sudu besar cuka

Cara-cara

  1. Telur ikan diperap dengan bahan-bahan di atas (10 minit)
  2. Kemudian goreng telur ikan dgn minyak yang sedikit.








Laporan Masakan Bergambar (4)

Snv31598
28-02-2009
Dah cuba dah tadi.. saya tambah bawang goreng.. sedap. Terima kasih. :)
Laporan oleh: aludra
Telur_ikan_goreng
03-05-2009
Sedap.
Laporan oleh: hazila
Telurikan1
07-05-2009
lelaa... sedap sedapp! akak kombain ngan resepi k.hanieliza! tQ lela cayang! ;)
Laporan oleh: hana6877
Dscn1335
22-07-2009
Saya tambah sambal lada skit lepas goreng tue..
Laporan oleh: tfsalihah

Komen (8)

08-04-2008, joayee komen :

Lela..telur ikan dah samapi MR...hemmmmmm..dah panas telinga ni..nakkkk


08-04-2008, tulip77 komen :

lela...klu betul2 teragak kita rajin gak goreng telur ikan...mkn ngan nasi panas...sedap :D


09-04-2008, lelayong komen :

Ala..siannyer kat joe, sana takde ker jo???Nih bikin mak susah hati senah oiiii...


09-04-2008, lelayong komen :

Betul tu tulip, kena makan dgn nasi yg masih panas2 memang selera habis..bila nk balik mesia..???


10-04-2008, tulip77 komen :

lela...blk ari sabtu nih...kekekeke...


20-04-2008, AlongRoz komen :

Cedap nya.... susah nak cari telur ikan melainkan rajin dok tunggu kat pasar tu bila toke tu sembelih ikan2 besar...feveret anak2


09-07-2008, kasihsuci komen :

idea baru nie,selalu saya buat masak asam pedas jer sbb suami org muar jd asam pedas nie mmg kesukaan dia


09-10-2011, azzua komen :

MEMANG SEMP0I !!! User click URL anda,anda dapat duit..Jom sama2 buat duit lebih..sertai sekarang.. http://www.kelabjutawan.org/index.php?ref=azzua SY CUMA INGIN BERK0NGSI REZEKI YG TUHAN BERI..CUBA DULU BARU TAHU..


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu