Google+

oleh: sieda Mee goreng mamak simple

No picture

resepi ciptaan sendiri


Created on : 19-03-2008

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi sieda




Bahan-bahan ( 5 orang )

  • 500 gm mee kuning
  • 100 gm isi ayam ) hiris nipis
  • 1 cawan taugeh
  • 1 mangkuk sawi [potong kecil] Tak nak pun xper
  • 3 sudu cili mesin.~~ kalo suka pedas lebihkan
  • 1 sudu rempah kari (kalo xsuka xpayah campur)
  • 3 sudu kicap pekat (kalo xnak hitam sangat kurang kan)
  • 2 sudu minyak masak
  • 1 biji telur
  • 3 ulas bawang merah (ditumbuk)
  • 4 ulas bawang putih (ditumbuk)
  • gula secukup rasa
  • garam secukup rasa

Cara-cara

  1. Panaskan minyak. Masukkan bawang dan cili & rempah dan biarkan garing dan wangi.
  2. masukkan telur di tengah2,kacau pelahan2,kemudian baru masukkan ayam dan kacau rata
  3. kemudian masukkan mee,gaul rata,bila dah rata masukkan pula kicap
  4. akhir sekali masukkan sayur taugeh dan sawi yang dipotong tadi
  5. jangan lupak untuk merasa,dah siap untuk dihidang,lebih sedap lagi kalau guna koey tiow
  6. kalo nak nampak menarik lagi,dadar telur potong memanjang dan tabur daun sup
  7. sedap nya makan untuk breakfast nyum... nyummm...

Tag

mee









Laporan Masakan Bergambar (3)

Mee_goreng_mat_marican
26-08-2009
ni la hasil sy wat..
Laporan oleh: ibumuda
Img00410-20110111-1709
12-01-2011
sedap,tapi saya tak pakai tauge,suami tak suka,sedap lagi campur udang.tq
Laporan oleh: astarina
Dsc04675
24-05-2013
wat minum..sedapp...masuk apa yg ada dlm esbox bagi meriah cikit he2.. tq sieda.
Laporan oleh: k.zila66

Komen (9)

19-03-2008, zara amir komen :

simple giler..taklah susah sgt untuk org yang br belajar memasak ni..


26-08-2009, ibumuda komen :

sedap..tenkiu resepi ni..sy tambah cucur udang dalam mee..


04-04-2010, Li@ komen :

leh tanye tk,pakai rempah kari daging or ikan!


08-03-2011, asiahshamsudin komen :

untuk apa isi rempah kari?


25-05-2011, zuera79 komen :

kalau tambah kicap,lg hitam makin sedap


08-06-2011, norish saad komen :

esok pagi nak wat lah....


10-06-2011, matDespatch komen :

best...kalu tambah kicap bagi hitam,lagi best kot..tq 4 da recipe..


29-07-2011, smkshk komen :

nak try utk posa pertama.anak2 mesti suka:))


02-06-2012, mizzninamewahnordin komen :

nak try laa


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu




Part of Dua Marhalah Sdn Bhd