Google+

oleh: meow Puding roti

Puding2

cilok resepi dari forum cari dan ubah2 sket..


Created on : 13-03-2008

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi meow




Bahan-bahan ( 1 family sederhana )

  • **Bahan-Bahan A**
  • 500ml fresh milk
  • 8-10 keping roti
  • **Bahan-Bahan B**
  • 4 1/2 sudu besar gula kastor/halus
  • 2 sudu besar butter/marjerin
  • 2 biji telur
  • 1 sudu kecil esen vanila
  • 2 1/2 sudu tepung jagung
  • 1 sudu besar tepung kastard
  • **Bahan C**
  • Kismis / buah-buahan kering
  • ***BAHAN2 UTK SOS KASTARD***
  • 1 tin susu cair
  • 3 sudu besar tepung kastard
  • gula dan garam secukupnya
  • 1/2 sudu kecil esen vanila

Cara-cara

  1. **CARA-CARA MEMBUAT PUDING ROTI**
  2. Hancurkan dan koyakkan roti kemudian rendam di dalam susu selama 1/2 jam
  3. Kacau dan gaulkan rata bahan-bahan B.
  4. Masukkan kismis atau buahan2 kering dan tuangkan ke dalam loyang
  5. Bakar pada suhu 180C selama 30-35 minit.
  6. Puding1
    dah masak dah tara.. lepas disejukkan bolehle dimakan ngan sos kastard.. nyam nyam
  7. **CARA-CARA MEMBUAT SOS KASTARD**
  8. Panaskan semua bahan dengan api perlahan sampai naik wap dan ketepikan bila dah sejuk masukkan kedalam peti ais dan bila nak makan puding roti curahkan aje kat atas puding tu SELAMAT MENCUBA

Tag

puding









Laporan Masakan Bergambar (6)

Dsc01170
15-03-2008
nmpk mnarik...:-p blum rs lg,tp mcm sdp je...
Laporan oleh: nrma710

haa camne nrma dah rasa ke.. lagi sedap kalu makan ngan sos kastard tu.. :)

Picture_002
30-04-2008
wat minggu lepas...sedap walaupon x da kuah kastadnya..malas plak nak wat kuah...hehe..thanks ya meow...
Laporan oleh: liana_pg

its ok.. masing2 punya citarasa ya tak.. ur welcome dear..

Pb060452
07-11-2009
TQ meow kongsi resepi...1st time akak buat pagi tadi..sedap makan dgn sos kastad
Laporan oleh: zida_idah

sama2 nmpak pn menyelerakan. yamyam

Img00591-20101031-1907
20-11-2010
nie puding ku....sedap bangat...tq yer hakak....
Laporan oleh: kunonit
P1040086
13-03-2011
1st time try buat...ader kekurangan sikit.. kuah tuh saya tukar.main reka2 sendiri.. :-)
Laporan oleh: put3 ct
Photo-2
05-05-2012
memg sng n sdp. espcially mkn ngn sos kastard. tnx 4 d recipe
Laporan oleh: princessacha

Komen (9)

14-03-2008, babybunny komen :

huhu mcm sedap jer puding ni....nnt la tgu dpt oven bru bleh buat...T_T


18-03-2008, meow komen :

ala baby cubalaa.. senang sangat buatnyaa.. rasanya pun family suka sangat2.. taw... :)


21-03-2008, ela82 komen :

sya akan try resepi nie....bleh x kalau sya gantikan kismis tue dgn choc chip?......x de ke nnti chio tu cai?...


23-03-2008, meow komen :

ntahlaa ela.. rasanya cair kot sebab seme yg ada kat dalam tu cecair..lainlaa kalu kita nak wat biskut.. apa2 pun selamat mencuba yaa ela


21-05-2009, mama_nik komen :

kalu dikukus lg sedap rasanya...


16-03-2010, meow komen :

ekceli memang resepi asal tu kukus mama nik.. tp aku tarak pengukus so aku juz bakor aje.. huhu


21-11-2010, ilah dyla komen :

nampak sedap nk cuba lah,mmg dah lama pun cari resepi puding roti ni..tima kasih ya....


13-03-2011, shazmie komen :

wahhhh sedp nyerrrrrr terliur lak tgk.nyummmmmmmmmmmm


29-03-2011, hartati komen :

nyum2..nk trylah ni...


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu




Part of Dua Marhalah Sdn Bhd