Google+

oleh: mawaddah Macaroni goreng

23122007492

Sekali sekala ubah selera makan macaroni goreng lak..


Created on : 25-12-2007

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi mawaddah




Bahan-bahan ( 4 )

  • 250g macaroni
  • 80g daging cincang
  • 3 s/b cili kisar
  • 5 ulas bawang merah (dihiris)
  • 2 ulas bawang putih(dihiris)
  • 2s/b tomato sos
  • 2 s/b sos tiram
  • 2 s/b kicap manis
  • 2s/b sos cili
  • Sayur2an-Cendawan butang, sawi, lobak, atau ape2 sayur yg anda suke..
  • gula dan garam secukupnya.

Cara-cara

  1. Rebus macaroni dan toskan.
  2. Panaskan minyak dalam kuali, masukkan bawang merah dan bawang putih yg dihiris. Masukkan cili kisar. Goreng sampai naik minyak sket.
  3. masukkan daging cincang. Goreng sampai daging hampir masak.Kalau kering sgt, tambah air sket.
  4. Masukkan macaroni yg direbus.
  5. Masukkan sos tomato, sos cili,sos tiram, kicap manis. Gaul rata.
  6. Masukkan gula dan garam
  7. Masukkan sayuran2, goreng hingga sebati..Siap..

Tag

breakfast









Laporan Masakan Bergambar (8)

Macaroni_goreng
17-02-2008
ni yg kali ke 2 buat, yg dulu lupa nak upload gambar.. rupa2nya anak dara ku suka makan ni.. tu yg mintak digoreng lg..
Laporan oleh: nor_67
Food_042
11-12-2008
Memang sedap!
Laporan oleh: minhannan
Dsc00615
12-12-2008
buat utk lunch... tp x letak cili kisar.. letak serbuk cili jer.. hikhik! tp sedappppp!!
Laporan oleh: ning5044
Th_img_1962
20-12-2008
Hik..Hik..Jadik....
Laporan oleh: hayatan
Kariiknmsn__1_
24-01-2009
sedap, dah byk kali buat tq for recipe
Laporan oleh: sofinar
Imag0074
25-06-2009
salam, macaroni kesukaan anak bujangku, seronok tgk dia mkn. tq ya
Laporan oleh: rosaliza
Img_1346a
27-05-2011
Halloo2~ Azy budak baru pandai masak. heee :D rasa not bad, sbb mak ckp OK. hihi
Laporan oleh: Cik Azy
Makaroni
29-05-2011
buat semalam ngan hubby.. tambah chesdale sliced cheese 2 keping plus fish balls.. nk bg ada warna merah tp tak pedas supaya ank2 boleh mkn, kami letak capsicum merah. terima kasih pd tuan punye resepi.! mmg sedap!!
Laporan oleh: Raishan

Komen (6)

26-12-2007, nor_67 komen :

alahai, saya suka makan ni tp cik abg dan anak2 tak minat so tak leh nak buat nampaknya. Kalau buat jugak nanti tak abis, sedih la pulak dan membazir...ish3


27-12-2007, sofinar komen :

mawaddah ni kumpulan nasyid ke yang popular di malaysia dan luar negara tu ke? Saya minat la dgan kumpulan tu


09-05-2008, azlinda69 komen :

kata hb dia tak makan macaroni goreng, tapi bila dah buat makan jugak!, sedap la tu...any way sy luper letak kicap manis. sy tambah fish ball.


20-05-2008, Dea komen :

mmg selalu tak berbaki kalo buat macaroni goreng...sekali hadap dahh habiss...anyway, thks 4 the receipe yer....


02-02-2011, myda komen :

x pernah buat,tp pernah makan.x tau nk masak mcmmane?rupa2nya goreng mcm goreng mee biasa...


27-05-2011, Cik Azy komen :

Azy baru wat td. hehehe. jap ag nak wat laporan memasak la :P


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu




Part of Dua Marhalah Sdn Bhd