Google+

oleh: reben Sup tulang power

No picture

dapat resipi dr along zuriah.. dia pandai masak.


Created on : 01-11-2007

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi reben




Bahan-bahan ( 10 org makan )

  • 1 kilo tulang lembu
  • 1 biji bawang besar
  • 4 ulas bawang putih (d ketuk)
  • 1 btg kayu manis
  • 2 biji buah pelaga
  • 2 biji bunga lawang
  • 4cm halia
  • 2cm lengkuas
  • 3 btg serai
  • 2 sudu besar sos tiram
  • 5 biji cili api
  • 2 biji tomato potong 8
  • 2-3 batang daun saderi
  • garam, serbuk perasa secukupnya.

Cara-cara

  1. Tumiskan bawang putih, bwg besar, kayu manis, bunga lawang,pelaga, halia,lengkuas dan serai.
  2. Tumis semua bahan-bahan sampai naik bau @ kekuningan.kemudian masukkan tulang dan tumiskan sekejap sebelum masukkan air.
  3. Biarkan sampai mendidih kemudian masukkan sos tiram dan cili api. Rebus sampai daging tu lembut ckt baru masukkan garam,perasa dan perahan limau nipis.
  4. Biarkan sebentar kemudian masukkan tomato, daun saderi dan daun limau purut. Biarkan didih dan sedia untuk di makan...

Tag

sup









Laporan Masakan Bergambar (1)

Sup_tulang
15-04-2013
sup tulang yg da siap tuk di makan... best n sedap!! x rugi cuba...
Laporan oleh: nisalinda

Komen (9)

04-12-2007, Fanta komen :

rugi sape tak try sup tulang POWER dari reben ni.. mmg POWER ar... sepatutnyer reben kena upload gamba kasi perghhh lagi bagi kengkawan try... cuba jgn tak cuba!!


05-12-2007, reben komen :

tk fanta.. lama da x buat sup ni. nanti lau buat reben upload gambar.


06-04-2008, adeqbayah komen :

haha baru masak tadi..sedap tq


21-05-2010, mohd.asri komen :

baru nak pi beli bahan-bahan...nampak macam sodap je...dah masak nanti..cek bagitau noh


21-08-2010, shue komen :

nak try buat hari ni...buat juadah berbuka puasa..lps ni nak soh hubby g beli bhn2..nmpak cam senang...


19-11-2010, Syuhadah72 komen :

nape xde picture...lau ade bru xcaited nk try....


26-11-2010, halia komen :

tulang dah ade, esok nak try la. mesti sedap. x sbr la pulak. kawan sy kata sup utk mkn dgn nasi dan sup mkn dgn mee atau bihun berbeza resepinya, betul ke


26-11-2010, halia komen :

saya nak try resepi ni utk mkn dgn bihun. kalau sedap sy bg tau ye resepi ni boleh mkn dgn bihun ke


12-04-2013, nisalinda komen :

Nak try jugak la..n nnti saya try upload gambar..kalo jadi yer...hehe


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu




Part of Dua Marhalah Sdn Bhd