Google+

oleh: Lilydvalley Biskut badam

Almondcookies

variasa biskut badam


Created on : 30-09-2007

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi Lilydvalley




Bahan-bahan ( 50-60 biji )

  • 140gm mentega/marjerin/shortening
  • 65gm gula icing/gula castor
  • 1 1/2 sudu teh baking powder
  • 1/2 sudu teh baking soda
  • 25gm tepung jagung
  • 1 biji telur
  • 200gm tepung gandum
  • 50gm serbuk badam.
  • **Utk Hiasan
  • -125gm choc masak
  • -15gm cocoa butter/mentega
  • -sugar deco

Cara-cara

  1. Ayak tepung gandum,tepung jagung, baking powder & baking soda. Ketepikan.
  2. Pukul mentega dan gula hingga kembang.
  3. Masukkan telur dan kacau.
  4. masukkan tepung sedikit demi sekidit dan juga serbuk badam.Uli hingga menjadi doh yg lembut.
  5. Bentuk/terap mengikut citarasa masing. bakar pada suhu 150C hingga biskut kekuningan.
  6. Untuk Hiasan- Cairkan choc masak yg telah dicampurkan sedikit cocoa butter/mentega.
  7. -Celupkan biskut yg telah sejuk dan tabur dgn sugar deco.

Tag

cookies









Laporan Masakan Bergambar (0)


Komen (7)

30-09-2007, ishikawa_ayumi komen :

tuuu diaaa, si jantung hati dh mai!


30-09-2007, skyblue komen :

asal tak buat minggu depan?? boleh lah sy minta sikit... hehe


30-09-2007, Mat Gebu komen :

amboi comeynyaa...kalau makan nie leh jatuh cinta dgn minah 'africa' leer mcm tu, sebab 'love" tu berterabur atas coklat..ahakss ampoonn...sky, lu dah balik ek?


02-11-2007, kaviraj komen :

saya suka recipi ini dan akan mencubanya malam ini juga


13-07-2009, dahliadahlan komen :

..Haaa..yg ni nampak senang sikit nak buat dpd "MC" Lily punya tu..Nanti nak cubalah tuk raya tahun ni..Ehek.


14-08-2009, hasidah alwi komen :

nmpk sdap rase lom taw


10-11-2011, roslinazainal komen :

mcm sedap je nti nak buat la. sok gi beli bahan-bahannya.


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu




Part of Dua Marhalah Sdn Bhd