Google+

oleh: princessharyati Tauhu sumbat

1

senang dan sedap bangat.


Created on : 11-09-2007

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi princessharyati




Bahan-bahan ( 2 orang )

  • utk tauhu;
  • tauhu
  • garam dan kunyit
  • inti tauhu;
  • sengkuang (potong halus memanjang)
  • timun (potong halus memanjang)
  • lobak merah (potong halsu mamanjang)
  • cili merah (potong secara memanjang)
  • Kubis (potong halus)
  • taugeh

Cara-cara

  1. Tauhu; gaulkan garam dan sedikit serbuk kunyit, goreng sehingga kekuningan
  2. Inti; Celurkan semua sayur ke dalam air panas dan toskan. Kemudian masukkan inti ke dalam tauhu sumbat yang telah di belah tengah, lihat seperti di dalam gambar di atas.
  3. Sos; Blend cili merah bersama tomato, gula , cuka dan garam. Siap. **Jika suka masak dulu masaklah sos ini lebih kurang 10-15 minit**
  4. **dlm gambar di atas:, i guna kuah kacang** sedap jugak..trylah

Tag

tauhu

Laporan Masakan Bergambar (0)



Komen (8)

11-09-2007, s_shamen komen :

bulan puasa sedap buat nihhhhh...


11-09-2007, Mat Gebu komen :

eh...eh...eh..mcm kenal je tauhu sumbat tu...hehehe!!, ampoonn.


11-09-2007, syaya komen :

s_shamen - bulan x puasa pun sedap buat nie...hehehehehe


11-09-2007, Jue Hussin komen :

sedap nih, saya pun biasa makan ngan kuah kacang. Tapi kat KL susah nak cari yg makan ngan kuah kacang.


11-09-2007, Mat Gebu komen :

Jue kat KL makan dgn apa ek tauhu sumbat?


12-09-2007, princessharyati komen :

mat.. tahu tak pe diam2 je tau.... org kulai makn tauhu sumbat tak? dgn kuah apa yek?... Jue lepas ni tak yah cari.. buat lagi sedap.. puas mkn.. syasya n s_shaamen.. ni preparing nak posa lah ni


12-09-2007, Jue Hussin komen :

Mat, kat KL, tauhu sumbatnya makan kuah cili yg masam2 manis tuh. Tp esok2 kalau ada kuah kacang lebih2 nasi himpit / sate goreng, bleh la buat nih, simple aje kan cara buatnya (^o^)


13-04-2009, siti zulaikha komen :

sedap betulla resepi kamu orang..dari sitihanafi@gmail kalau boleh selalulah kongsi dengan saye..lagipun saye masih baru belajar..selamat berkenalan dengan saye..lagipun umur saye 19 tahun jd tak berapa pandai ,memasak harap ada orang ajar saye memasak (^o^)


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu





Part of Dua Marhalah Sdn Bhd