Google+

oleh: dilla1516 Biskut suji

No picture

ni utk kak shima_2210 komen : resipi biskut suji ader tak?... hehehe


Created on : 08-08-2007

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi dilla1516




Bahan-bahan ( x tau brapa byk.. ikut gentelan kut... )

  • Minyak sapi 2 Tin kecil atau 3/4 tin besar... apa2 brand pun ok..
  • tepung jagung 500g
  • tepung gandum 50g
  • gula kisar 120g .. bg yg x kuat manis kurangkan.. tp biasanya kuih ni dila buat x manis sgt ...

Cara-cara

  1. senang jer.. gaul semua sekali smpi boleh kepal..
  2. bentukkan comel2 .. muat2 mulut.. klu nak cantik.. letaklaa ceri cincang ker... gula manik ker..
  3. then isi atas dulang pembakar... panaskan oven dulu... bakar selama 5 nin.. dah nmpk cam putih gebu tu dah masaklaa...
  4. bolehlaa makan selepas sejuk... jgn angkat masa panas.. sbb dia lembut... dah sejuk kit baru ok... :: selamat mencuba ::

Tag










Laporan Masakan Bergambar (0)


Komen (15)

08-08-2007, hzasabrina komen :

dila mmg guna tepung jagung bnyk dr tepung gandum ke?


08-08-2007, Mami Cheril komen :

biskut suji ni memang tak yah guna tepung suji ke..?


08-08-2007, abi komen :

dil...dah dekat n posa n raya ni boleh la bg resepi biskut raya...leh la sy cuba..


08-08-2007, hawa komen :

rasa dia ada tak cam biskut suji yang kat cosway tu


09-08-2007, dilla1516 komen :

smlm dila buat skit.. utk makan... bawak opis nih.. sume suka... rasa dia mmg ada.... nanti dilla masukkan biskut lain plak..


09-08-2007, dilla1516 komen :

aah dila guna byk tepung jagung...uli smpi dia berminyak skit... semua tgk kat resepi balik ea.. ada salah tulis


09-08-2007, adikain komen :

biskut suji tu same ke ngan kuih makmur...lain kan


09-08-2007, Lilydvalley komen :

lain la adikan... kuih makmur ada kacang tumbuk dlmnya.


04-09-2007, MiLLA komen :

belum cuba tapi nak cuba jua nie.. tQ dila.


20-11-2007, mike91@yahoo.com komen :

wow resipi nie nampak menarik kalau mcm tu i nak cuba lah ok thankz!!!


20-09-2008, wan anizanora komen :

selalu buat biskut suji,tapi tak mjadi


19-08-2009, dea_30 komen :

Ohh ..mcm ni jer buat dia..nanti dea pun nak cuba..tq dilla


15-08-2010, jenah komen :

camna suji tuu.. garing tak ?


04-08-2011, min_nizam komen :

agaknya sukatan tu utk berapa botol boleh buat ye


26-07-2012, eiza.liza.73 komen :

Tq My Resepi...sy suka mkn kuih Suji..tahun2 yg sblum ni beli aja..utk tahun ni nk buat sendiri utk mak n ibu mertua..


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu




Part of Dua Marhalah Sdn Bhd