Google+

oleh: eton Nasi Goreng Kg

Nasi_goreng_kampung

Masakan mak ,dulu masa sekolah selalu bawa bkal... (Gambar dr laporan masakan)


Created on : 21-07-2007

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi eton




Bahan-bahan ( sekuaga kot... )

  • 2 mangkuk nasi putih - anggaran je ni
  • 10 tangkai cili padi - kalau tak thn pdas bleh kurangkan
  • 2 ulas bwang putih
  • 1 biji bwang besar
  • ikan bilis -ikut selera masing2 nak skit ke byak
  • sedikit balacan -nak bnyak pun bleh
  • bhn2hiasan - kangkung
  • sedikit minyak utk menumis

Cara-cara

  1. Tumbuk semua bhan2 mcm biasa .Pastu tumiskan sampai garing/naik bau.Masukkan Nasi dam gaul sebati bila dah agak dah sebati semua masukkan kangkung dan kacau sampai layu. Kemudian tambahkan serbuk parasa dan garam Angkat dan hidangkan panas2.....dah siap...

Tag

Related Recipes










Laporan Masakan Bergambar (7)

Nasi_goreng_kampung
23-07-2007
terlebih cili le pulak...xde kangkung..hias ngan daun sup aje...
Laporan oleh: syahmi

eeeeeeee........lawanya......gambo ne......tq syahmi sbb dah cuba recepi say....

Img_2038
26-07-2007
Mmg peberet ni nasi goreng kg ni...kangkung ngan nasi sama byk sbb suka sayur....sedap tau..tq
Laporan oleh: Natto

sama le kite....cma say tak sempat nak ltak gambo...em...tgok pun dah tau sedapkan...tq fr try the recepi.....

Dsc03266
17-05-2008
lunch anak2 .. sedap dia org cakap .. tks eton
Laporan oleh: yatiezaini
Dsc04570__desktop_resolution_
04-05-2011
bset..
Laporan oleh: shamizwa
Dsc00444
25-05-2012
salam eton, mkn bfast pgi ni..tq ya.
Laporan oleh: k.zila66
Dsc04582
02-10-2013
bekpes hari ni..sedap!! tq ton :)
Laporan oleh: k.zila66
2014-03-15_19
18-03-2014
try rcp ni, tmbh daging n pakchoy je, kangkung xde. sdp tp terpedas skit. tq eton
Laporan oleh: moonbug

Komen (5)

26-07-2007, Mami Cheryl komen :

baru buat tadi.....sedap!


18-08-2007, Lynne komen :

First time cuba recipe kat sini. Baru buat tadi utk lunch. Memang sedap..yum yum.


11-02-2010, cikiah komen :

br pas buat..mmg sedap la...nyum2..


29-01-2011, ween ally komen :

tambah serbuk perasa tu, serbuk perasa jenis apa yg sedap ek?


05-05-2011, cc ain komen :

tambah sebiji telur dalam nasi goreng mesti bertambah sedap...


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu




Part of Dua Marhalah Sdn Bhd