Google+

oleh: yani Jus Timun

Jus-timun

Jus ini boleh melancarkan pengaliran darah dan menghilangkan lebam di mata


Created on : 28-08-2006

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi yani




Bahan-bahan ( 1 orang )

  • 1 batang timun
  • 1 sudu kecil lemon jus(jus limau kasturi pun ok)
  • 1/2(100ml) cawan air
  • madu secukupnya

Cara-cara

  1. Timun
    Bersih dan potong bulat-bulat timun
  2. Masukkan semua bahan ke dalam blender/mixer. Mix
  3. **Peringatan: Kalau sakit perut tak boleh minum jus ni dan hanya boleh ambik satu gelas dalam sehari.

Tag

minuman









Laporan Masakan Bergambar (5)

Image_245_
27-09-2008
Dah cuba guna timun malaysia. Kakak saya suka, sedap katanya. Tapi sy tak berapa gemar rasanya. Anyway seronok juga mencuba.
Laporan oleh: som e one
023
01-07-2009
guna timun jepong gak...tq yani
Laporan oleh: junjs11
P1020269
21-04-2010
slm,sya xltk mdu...tp ttp umphhhhh
Laporan oleh: Mariani(KT)
Foto0724e001
24-04-2012
assalamualaikum yani..trma ksh..sdapp wlpn xde madu kta + gla je.. n jusnya kta tpis sbb trasa ksar kulitnya.. gna tmun biasa je.. trma ksh yani.. ermm sdapp..
Laporan oleh: Norriyah
2013-08-16_jus_timun___yani
20-08-2013
Mudah dan sedap walaupun sekadar guna gula pasir je.. akan buat lagi dan lagi.. terima kasih untuk resipi ni Yani..
Laporan oleh: LynnSham

Komen (20)

23-09-2006, fiza komen :

tak pahit ker buat macam ni tak pernah cuba tapi tak infect ker kalau bubuh nadu pun kena banyak kan


23-09-2006, Yani komen :

tak pahitlah fiza.. hujung timun tu takyah ambik sebab bahagian tu yg pahitnya.. err.. timun kat msia tak tahu lagi rasa macam mana.. tak pernah try la..


08-12-2006, gohmimie komen :

pagi tadi ada buat jus timun nih...sedap!


08-12-2006, yani komen :

memang sedapkan.. belum cuba tu mesti rasa pelik jugakan.. anak2 i semua suka jus ni..


10-12-2006, hanis komen :

kebetulan ada timun dlm peti, xtau nak buat apa. boleh la try resipi ni. hmm...madu secukup rasa tu nak letak byk ke sikit? kang letak byk kang manis sgt pulak. hehe


29-01-2007, juliea komen :

tq....ianye memang menyihatkan....i suke mkn timun ngan limau kasturi...mesti sedap..baik tuk diet...


15-02-2007, akak noor komen :

jus timun....nie memang sedap ...sebenarnya jus nie sesuai utk sejuk kan badan....akak selalu buat berbuka puasa di bulan ramadan....kalau boleh buat awal dan simpan dlm peti sejuk jadi minum tanpa ketul ais....sebab kekadang ketul ais ni..pun boleh jadi badan rasa panas dan rasa tidak puas minum...........


11-04-2007, norai_na@yahoo.com komen :

mcm best tapi klu x yah taruk madu balh?sb x suka madu


19-04-2007, Delila komen :

kalau sakit perut akan jadi lagi teruk ke kalau minum?


25-08-2007, catty komen :

mm......menyegarkanla.....tp u gune timun ape....?u kate x pernah try timun msia.........................


25-08-2007, yani komen :

i guna timun jepun.


15-06-2008, mya adriana komen :

sya suka jus timun ni.tp sya tak letak madu..biase bt letak asam boi...fuhhhh...sedap.......


04-08-2008, sarahshafiyya komen :

sure sedap ni..tak sabar nk wat buka pose ptg ni...........


21-04-2009, bapak_kiah komen :

kulit dia xyah buang ke


04-05-2009, wan tahti ibrahim komen :

minuman yang menyihatkan, jadikanlah amalan. lagipun timun sekarangni murah


07-05-2009, sunsweet komen :

mmg chedap...dh try buat jus timun ni...tp x letak madu..mls nak p pasar,so sy ganti dgn gula..mmg nk buat lg...


07-11-2009, cik com komen :

jus timun mmg sedap.. rasanya seakan2 jus tembikau cuma warna hijau. sy pakai timun biasa tuje, pakai air gula biasa. kalo x buang kulit kasar sikit jusnya tapi still ok. kalo nak jus lagi halus.. buang kulit, blender dgn gula dan ais. fuh sedap! p/s: tatau plak x bole minum lebih segelass.. hehe patot la asek nk terkenc jer haha.


07-09-2011, humaizah komen :

hmm dolu2 biasa minum jus timun,kat kedai siap mintak tp deorg x tau buat siap ajarkan ag...tp sy pnye jus timun simple sgt2....timun n susu jew....sedap...pasni leh try resipi kak yani ni...nak wat tuk asben...hehe...


16-11-2012, nuarnana komen :

Ltk perisa pndan pun sdp


16-11-2012, nuarnana komen :

Ltk perisa pndan pun sdp


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu