Google+

oleh: syazrina Apam coklat

No picture

resepi sendiri


Created on : 15-07-2007

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi syazrina




Bahan-bahan ( 80 biji )

  • 4 biji telur ayam
  • 1 cawan gula pasir
  • 1 cawan susu manis
  • 1 cawan minyak masak
  • 1 cawan air mendidih
  • 2 cawan tepung kek
  • 4 sudu makan serbuk coklat
  • 1 sudu teh baking powder
  • 1/2 sudu teh bikarbonat soda

Cara-cara

  1. ayak tepung bersama serbuk coklat, baking powder dan bikarbonat
  2. putar telur bersama gula hingga kembang
  3. masukkan susu manis dan kacau lagi
  4. masukkan minyak masak
  5. masukan bahan 1 dan kacau
  6. akhir sekali masukkan air panas mendidih dan kacau
  7. sapu loyang kukus dgn minyak supaya tak melekat
  8. isikan adunan dalam bekas pengukus dan kukus
  9. saya selalu guna mangkuk untuk kuih lompang untuk kukus dalam 10 minit dah masak dah kalau guna bekas yang besar lambat sikit lah baru masak.

Tag

Laporan Masakan Bergambar (1)

Apam_coklat1
21-12-2008
apam coklat yg lembut & soft.. thanks..
Laporan oleh: sunkist


Komen (8)

03-08-2007, mag komen :

apa maksud bahan2 (80 biji ) tu......???


03-08-2007, yani komen :

maksudnya resipi tu akan menghasilkan 80 biji apam


23-12-2008, mini_aziz komen :

tpg kek tu self raising flour ke?


15-02-2011, sitiza komen :

hihi...sama resepi cam kek coklat kukus ku...ni apam...rupepun sama....tau...


11-04-2011, cik propa komen :

serbuk coklat tu serbuk koko kan?kalo masuk paper cup pn boleh kan?


13-04-2011, lailezaini komen :

kalau pakai tepung gandum boleh tak


22-06-2011, Nurull Na'im komen :

minyak masak 1cawan??xbyk sgt ke tu??xberminyak ke apam tu nnt??


23-07-2011, jasriyah komen :

masakan ini sedap jugak


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu





Part of Dua Marhalah Sdn Bhd