Google+

oleh: nurulnadia.marissa bubur roti kapai

2012_05_30_16_15_59_534

masakanmelayu,masa buat 20 minit,resepi sendiri


Created on : 30-05-2012

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi nurulnadia.marissa




Bahan-bahan ( 3 orang makan )

  • 1.8 keping roti kapai 2.2cawan air 3.1cawan pati santan 4.1 sudu garam 5.1 helai daun pandan 6.1 cawan biji sagu 7.1 cawan gula pasir

Cara-cara

  1. 1.panaskan pati santan ,sagu,dan daun pandanselama 3 minit denga api yang kecik 2.masukkan air,garam,gula dan kacau hingga mendidih. 3.masukkan roti kapai sampai biarkan sampai kembang. 4.angkat dan sedia dihidangkan mengikut cira rasa sendiri.selamat mencuba.








Laporan Masakan Bergambar (0)


Komen (6)

30-05-2012, faez.cse komen :

alahai nurul.... mana saya nak cari roti kapai ni kat klang? Terlior betul saya nengoknye.. Arwah abah dan semua kuarga saya mmg suka bubur/pengat roti kapai ni. Sng sgt m'buatnye...


30-05-2012, Mummy7857 komen :

semalam ada nampak sekut roti kapai ni kat tesco...tak beli la plak....ni dh tengok pengat roti kapai ni, teringin la plak...


30-05-2012, kakbesah komen :

salam nurul, roti kapai tu roti keras bentuk bun tu ke.. arwah mak prnah buat masa akk kcik2 dulu, org jawa panggil 'rocoh roti keladtak'. roti keladtak tu roti bun kering @ roti keras. memang sedap rasa roti yg terendam dlm santan tu...pheh!


31-05-2012, quinnie komen :

dah bertahun tak makan biskut ni...kalau tak silap masa kecik2 dulu pernah makan dgn kelapa + gula...sedapnya...


31-05-2012, zsrina komen :

lama akak x pekena pengat ni nurul... k.besah...ni biskut kering bentuk bujur. Kalo kat kedai runcit yg jual biskut dlm tin timbang kati insyaAllah ada...makanan sy dlm pantang nih hehehe....rendam ngan kopi. Kenyang perut. Anak2 sy mmg gemo pengat roti kape nih....Q...sedapnye menu awak kabo tuh...dulu masa kecik2 mmg mak bonda suka buat. Makan time ujan sedap x hengat. Biskut kering 4 segi tu pun bleh buat jugak...


02-06-2012, quinnie komen :

betul tu zsrina...biasanya biskut ni jual dlm tin..hehehe..saya dah lama betul tak beli...makan dgn kopi sedap betul le...huhuhu...nak kena carik ni....:)


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu