Google+

oleh: SALWA ANAK MAK Agar-agar Milo

Agar2_milo

RESEPI BARU


Created on : 29-02-2012

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi SALWA ANAK MAK




Bahan-bahan ( untuk 20 orang makan )

  • 1.5 LITER AIR
  • 1 PAKET AGAR-AGAR
  • 1/2 TIN SUSU PEKAT
  • 7 SUDU BESAR SERBUK MILO
  • GULA SECUKUP RASA
  • 1 CAWAN AIR PANAS

Cara-cara

  1. Campurkan milo dan susu bersama air panas ... kacau sebati ..dan asingkan ketepi dahulu...
  2. Mula-mula rebus agar-agar bersama 1.5 liter air sehingga mendidih dan masak...
  3. kemudian masukkan bancuhan milo dan susu yang diasingkan tadi ke dalam agar-agar dan kacau sebati
  4. boleh menambah gula ke dalam agar-agar mengikut sukatan manis yang anda inginkan...
  5. gaul rata...sehingga mendidih..apabila agar-agar sudah beruap,barulah kecilkan api...
  6. setelah agar-agar sudah betul-betul masak...tutup api dan biarkan dalam 20-30 minit.
  7. kemudian barulah bekukan di dalam peti sejuk ...apabila benar-benar beku..sedia untuk dimakan... selamat mencuba!!!!

Tag

agar-agar








Laporan Masakan Bergambar (2)

P1040992
03-05-2012
slm...sdp agar2 ni..rsa milonye..ank blik asrama yg teringin nk mkn..tq bg rspi.
Laporan oleh: Mariani(KT)

sama2...huhu....

Pict0113
03-07-2012
Dari mlm tadi terasa nak mkn, sampai termimpi-mimpi...hehehe..bgn pagi tadi terus buat, ni la hasilnya.. :)
Laporan oleh: cikgu_ieyra

Komen (12)

01-03-2012, juhanita komen :

sedap juga nie.............nak cube buat


02-03-2012, miyoki komen :

1 pket agar2 yg 8grm tu ek???


02-03-2012, SALWA ANAK MAK komen :

boleh2 silakan cuba...hehe


02-03-2012, SALWA ANAK MAK komen :

erm agar2 ritu saya x perasan pula beratnye..hurm tapi yang biasa selalu kat kedai paket panjang tu..guna satu paket je....


02-03-2012, SALWA ANAK MAK komen :

kalo nak lagi pekat,lebihkan serbuk milo...ikut citara masing-masing....huhu


03-03-2012, Sofiaa komen :

Thx.. Sy suda prnah rsa resepi nih. Bole tahan jga bah rsa dia. Keep in touch k :)


04-03-2012, rozita.mis komen :

t'kasih komgsi resepi pertama kali saya buat ank sya suka. 1 hari dah habis dimknnya.


04-03-2012, SALWA ANAK MAK komen :

Sofia...hehe...ok....


04-03-2012, SALWA ANAK MAK komen :

rozita.mis......same2.....ye...hehehe...


04-03-2012, ashypink komen :

salam..nak tau air panas berapa banyak ye masa campur milo ngan susu tu? tak tau nak agakla huhu


12-03-2012, SALWA ANAK MAK komen :

wsalam...ashypink awak campur ngan secawan air panas jew..asalkan larut milo dan susu tu


17-03-2012, suriatysaad komen :

as-salam... saya dah buat agar2 milo ni... mmg sedap, lembut... terima kasih


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu