Google+

oleh: anne safea karipap mini

Dsc01829

siapa yang tak tau buat karipap mini kan..tapi saya punya spesial sikit sebab resepi inilah yang kitorang buat untuk jualan sejak lebih 10 tahun yg lepas.. rahsia nk jadi sedap ke tidap bergantung dengan tangan masing-masing la ye..dan jugak dari mana korang dapat inti ikan segar tu


Created on : 16-12-2011

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi anne safea




Bahan-bahan ( lebih kurang 300 biji )

  • 1kg tepung gandum 250g marjerin(cairkan) 1 cawan air dari peti sejuk

Cara-cara

  1. Klik untuk isi cara-cara di sini cara nya senang je..sebatikan tepung dengan marjerin dulu sampai jadi debu halus...lepas tu baru tambah air sedikit demi sedikit..uli sampai adunan x melekat dekat bekas..tutup ngn plastik atau kain basah lbh kurang 15 minit baru boleh guna... korang boleh buat kelim pakai tangan atau acuan karipap...saya guna mesin pasta

Related Recipes

Laporan Masakan Bergambar (0)



Komen (6)

16-12-2011, KAK ANIE komen :

anne safea, masuk marjrin sja ke. sya takut jdi trlalu gebu n x rangup. mna cara2 nk mmbuatnya ( nape x create skali) sya dah penah buat tpi msukkan minyak panas sikit. cmana ya.....


17-12-2011, g-hah komen :

anne, bg la cara2 nk wat resepi ni.. sy sgt2 interested nk tau :'( gambar nmpk sgt mnarik


17-12-2011, samsung komen :

ngape xlengkap resipi nie..cmne nk uat karipap mini nie..


18-12-2011, nazma80 komen :

br bercadang nak buat,tup2 tgk cara2 plk xde


01-01-2012, anne safea komen :

maaf la..ni 1st time ltk resepi,sy nk reply komen xreti.. untuk kak anie..klu nk la rangup kurangkan ckt marjerin..tp org tua xblh mkn la..sukatan sy tu mmg standard yg kami bt jual nazma..sorry tau..he3 maklum la baru


01-01-2012, anne safea komen :

lpas kita masukkan air adunan die mmg kering mcm adunan roti..tp dh lama2 uli mkn lmbut la,kena pakai tenaga skt


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu





Part of Dua Marhalah Sdn Bhd