Google+

oleh: cik ina do do cheng Roti gula

Sdc14734

resepi sendiri masa buat 40-45 minit


Created on : 22-10-2011

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi cik ina do do cheng




Bahan-bahan ( 50 keping )

  • Klik di sini untuk isi bahan sebuku roti majerin/butter gula pasir

Cara-cara

  1. Dsc02388
    Klik untuk isi cara-cara di sini
  2. Sdc14730
    Klik untuk isi cara-cara di sini Sapu roti ngan majerin atau butter, tabur gula, lepas tu ambik sekeping roti potong/gunting kepada empat bahagian. kalau tak nak potong pun boleh, tapi kalau potong empat senang nak simpan dalam bekas. Bakar atas redai suhu 160 celcius selama 25-30minit, api atas bawah . Roti gula dah nampak rangup , boleh angkat dan sejukkan sebelum dimasukkan kedalam bekas kedap udara.
  3. Dsc02390
    Klik untuk isi cara-cara di sini








Laporan Masakan Bergambar (1)

Bisk
28-06-2012
yummy...best betul bila dpt buat sendiri...tq ina :)
Laporan oleh: quinnie

Komen (9)

23-10-2011, Mr nice guy komen :

memang xlama ni,dia ni,,gula makan macam makan nasi,,,,


23-10-2011, rabedah komen :

emm....sakit gigi. x boleh makan. kena celiup air dulu


23-10-2011, Mr nice guy komen :

cabut gigi palsu dulu,,,baru celup air,,,hehehehe


23-10-2011, syimma komen :

~ TQ ina share dgn kwn2 d sini ..


23-10-2011, Mr nice guy komen :

makan dalam 6bulan je roti ni,,,,cerah masa depan,,,,,ke OKU,,,jgn marah


23-10-2011, minanas komen :

isu gula lagi..kesian kat gula..terlebih kena marah, kurang pun masalah..sabo jer.


23-10-2011, Mr nice guy komen :

kalau org tu suke makan gula,,,,memang sah ada penyakit kencing tu,,,,,nak jahanam kan org lain,,,,pulak,,,jgn marah


23-10-2011, minanas komen :

diingatkan ni bukan soal terasa..kecik ati gamaknya orang disana tu... kita kontrol gula tanpa melukakan hati sang gula..kesian kat gula..jangan hot...


24-10-2011, yongnani komen :

tq share respi ni, bole slamatkan roti yg x habis ni...buat mcm ni bole tahan lama...


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu