Google+

oleh: salinda puding roti bakar

Photo0098

masa buat 45 minit sahaja


Created on : 12-10-2011

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi salinda




Bahan-bahan ( 5-6 orang )

  • BAHAN A:
  • 1/4 buttercup
  • 250 g gula
  • 1 liter susu dutch lady full cream
  • 5 biji telor
  • 1 sudu kecil esen vanilla
  • BAHAN B:
  • sebungkus roti gardenia yg kecik
  • mixfruit utk hiasan

Cara-cara

  1. mula2 panaskan oven pada suhu 180 dc
  2. sapu sedikit buttercup pada loyang besar
  3. smtra itu carik2 kan roti mjadi kecik dan susun dalam loyang tadi.kemudian ketepikan
  4. isi semua bahan A ke dalam blender dan blend sehingga semua bahan sebati
  5. kemudian tuang bahan yg di blend plahan2 ke atas roti yg telah disusun dalam loyang td
  6. last sekali tabur kan mixfruit sbg hiasan di atas dan siap utk di bakar selama 45 minit pd suhu 180 dc

Tag

dessert








Laporan Masakan Bergambar (0)


Komen (8)

12-10-2011, butangbaju komen :

wow....sgt3 menarik!ni kene try buat ni...thanks ya share recepi


13-10-2011, azrinahadi komen :

buttercup??


14-10-2011, Mummy Girlz komen :

pernah cuba p suami suka klu roti nya di kisar halus.. Buttercup means mentega kn?


22-10-2011, salinda komen :

azrinahhadi..buttercup tu mentega la.mksud nye mentega jnama buttercup/butterlite..hehe mummy girlz..roti kalu d carik xrase muak biler mkn.kalu kisar tu biase sy wt agar2 roti br best.nti sy add agar roti lak


31-10-2011, Aslieza komen :

thank ye..share resepi..nati i will try....bestnya kalu dpt buat nanti...boleh buat kurang manis skit....kalu kat kedai manis sgt....:)


24-11-2011, juliasamsuri komen :

dpat pn rsepi ni..da lme nk wat..thanks..tp bley ke ganti buttercup dgan marjerin..?


12-01-2012, salinda komen :

Aslieza: ble kurg kn gula..sy pun kdg2 kurg kn gula sbb roti tu pun da mnis..sy lebih suka rs lemak mnis susu tu.. juliasamsuri: sy xsure la ble tak gn marjerin tp sy rs kalu gn mrjerin akn sdkit bmyk..kalu gn buttercup lebih wangi


15-07-2012, ariana_adani komen :

sy dh buat tp cair sgt la..mmg kene ltk 1 liter susu ke


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu