Google+

oleh: nOOrsha Mocktail Monte's Carlo

No picture

Resepi dari NST, Monte's Sunway Pyramid.... Baca paper hari ni, balik dari ofis terus cube. inspirasi diwaktu kehausan..eheheh...sedappp!~


Created on : 21-04-2007

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi nOOrsha




Bahan-bahan ( 1 gelas )

  • 1 biji oren
  • 1 biji pisang
  • 1 scoope ice-cream vanilla
  • 1 sudu makan air gula (i pakai air gula melake...lebih colourful!~)
  • Ice cube secukupnya

Cara-cara

  1. Blend buah oren, pisang dan ice cream vanila hingga hancur.
  2. Tanpa ditapis, tuangkan ke dalam gelas berkaki (untuk nampak cantik.. kalau tak mau, gelas biasa pun ok..)
  3. Tuangkan air gula melaka secara rawak. Untuk dihidangkan, tak perlu dikacau...Lebih seronok kacau sama-sama kat meja makan :)
  4. Masukkan ice cube secukupnya....& minum... :)

Tag









Laporan Masakan Bergambar (0)


Komen (4)

21-04-2007, eleven komen :

Lain bebenor namanya....Boleh cuba resipi ni....Dah lama x minum jus buah.........


23-04-2007, ApEk`D komen :

suka bebenor lah hang bagi resepi ..minuman jus buahan2 nie...errmmm...mesti kulit ucantikkan...hari2 buat jus ...cam nie ..apek pun nak jaga kulit lah....


26-05-2007, eleven komen :

tadi baru je buat....ada kat bawah...ckplah dulu dah buat....oklah nak gi amik jab jusnya 4 upload.......


26-05-2007, eleven komen :

alaa...ni yg leceh ni....bila I letak kat bwh,mestilah anak I habiskan....x boleh amik pic...


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu