Google+

oleh: Lindapurple Jelly Kelapa

Jelly_kelapa1

Makan ketika shopping kat sempadan.Memang menyegarkan


Created on : 19-04-2007

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi Lindapurple




Bahan-bahan ( Hidangan 6-7 orang )

  • 500ml Air kelapa muda + isi kelapa
  • 600ml Air
  • 1 cawan gula(ikut selera sendiri)
  • 10 gm serbuk agar-agar
  • Daun pandan untuk aroma

Cara-cara

  1. Masak semua bahan diatas hingga mendidih.Tuangkan kedalam acuan kegemaran dan sejukkan.Nyamannnn sekali

Tag










Laporan Masakan Bergambar (1)

Jelly_kelapa
30-06-2009
penyediaan jelly kelapa...Follow resipi ni..tambah air...tapi saya adjust sikit sukatannya...2 bah air kelapa+1 bah air biasa....nyaman dan menyegarkan...
Laporan oleh: Nenie

Komen (8)

19-04-2007, yeeha komen :

hmm mmg sedap, yeeha pernah makan jelly ni masa visit kt sabah. Tp kt sana jelly ni diorg masukkan blk dlm buah kelapa, so bila pelanggan makan diorang akan serve dgn buah kelapa. cara mkn, korek je jelly dr dlm buah kelapa. sedap....


19-04-2007, eleven komen :

memang sedapp....eleven dah makan kat rumah sedara semalam....diaorang buat kelapa.eleven nak buat peach pulak lah...Nak tanya admin,kalau nak masuk gambar resipi dalam resipi yang eleven buat macamana?


19-04-2007, mamazai komen :

mamazai selalu beli kat pasar malam je... kalau jumpa pasar malam mesti beli jgn tal beli... kegemaran sekeluarga katakan.


26-12-2007, dhamia komen :

linda , awk buat tu memang lembutt ke..saya buat smlm ikut sukatan awak bg, cuma cam keras sikit jea


22-05-2008, idfsjnr komen :

kalu pakai agar2 yg bertali tue boleh ker?kalu boleh camner nak wat?


17-11-2011, pak long jamil komen :

saya dulu jual jelly kelapa...dan di sini saya syurkan jangan tambah air biasa...guna air kelapa seratus peratus....air kelapa tua pun tak apa..


17-11-2011, pak long jamil komen :

saya dulu jual jelly kelapa...dan di sini saya syurkan jangan tambah air biasa...guna air kelapa seratus peratus....air kelapa tua pun tak apa..


02-01-2012, sweetrosekuza komen :

kalau nak lembut agar2 serbuk + serbuk jelly kelapa ada jual kat kedai kek....serbuk jelly 2 sudu + 1 sudu serbuk agar..pasti lembut


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu




Part of Dua Marhalah Sdn Bhd