Your MyResipi.com has been updated. To get started with new version of MyResipi.com, Reset Your Account Password using Forget Password
If you face any problem, please contact us at support@myresipi.com

Resepi Cekodok pisang rangup

 Submitted By On 02 August, 2011
Category: 
Cuisine: 
Preparation time: 
Servings: 
0 Persons
Description

kalau ada pisang yg dah lebu tu.. elok la buat cekodoq. minum dengan air teh O pun sedap

Ingredients
  • 5 biji pisang abu (apa2 pisang pun bole)
  • 3 cawan tepung gandum
  • 1 biji telur
  • 4 sudu gula / madu (adjust ikut citarasa)
  • 1/4 sudu kecil, garam
  • 1 sudu kecil vanilla essence (kalau x de tak yah letak)
  • 1 sudu kecil serbuk penaik
  • 2 cawan air suam (yg ni adjust ikut kesesuaian)
  • 2 cawan minyak utk menggoreng
Instructions
  1. lenyek2 kan pisang, dan campur semua bahan di atas. Gaul hingga sebati. Rasa dulu kalau2 nak adjust gula/garam/pisang/ tepung. Kalau suka ada rasa pisang, jgn lenyek hancur sgt.

    IMAG0133.jpg
  2. Panaskan minyak dan goreng lah cekodoq pisang anda

Tags 
Who has tried this? See their cooking reportSee All
Related RecipesSee All
Recipes You May LikeSee All
Comments