Google+

oleh: cik_ainy biskut tart nenas

Dsc00301

spirit ary raye...heheh


Created on : 08-07-2011

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi cik_ainy




Bahan-bahan ( untuk semua ahli keluarga... )

  • 259g butter
  • 1 cwn gula halus
  • 2 bji kuning telur
  • sedikit esen vanila
  • 2 cawan gandum dan dua sdu baking powder
  • jem nenas

Cara-cara

  1. butter ,gula dan telur dipukul...hingga kembang
  2. mskkan gandum..uli menjadi doh..
  3. Dsc00300
    tekan dg acuan dye,,n bakar pd shu 180 selama 20 minit...

Tag

tart nenas

Related Recipes










Laporan Masakan Bergambar (0)


Komen (10)

08-07-2011, sutera putih komen :

emmm...ni la satu satunye biskut febret kuarga bila hari raya,x sah kalo x de,mcm wajib gitu...bila tngk tart cik ainy ni,rase trliur x sbr nk mkn...boleh cuba raya ni...


08-07-2011, purplerossa komen :

sutera putih - ha aa la,jem tart ni pun febret famly sy gak.dulu2 memang buat sendiri,pastu dh takde mase,so sik beli jek..kene yang sdap,ok la..kekadang,ouutt..takde yang bleh celen wat sendiri kan? :: cik_ainy,tengkiuk 4 da respi..


08-07-2011, wiradapur komen :

lagi banyak resepi yang di beri lg bagus kerana dapat mengadakan satu suasana keluarga yang harmoni, memandangkan institusi kekeluargaan yang sibuk lg genting....


09-07-2011, kakbesah komen :

salam semua.. memang seronok dpt bertukar2 ilmu & pengalaman memasak srta respi2 masing2.. dapat menambah pengetahuan kita bersama. lain org lain caranya kan. lgipun dh mnjadi resam org pempuan kan, bila berkumpul saja.. topic rspi n masakan mnjadi bualan utama.. elok pun.. dari dok sibuk bergossip, baikla tmbah ilmu memasak kn... hehe.. tq cik ainy share rspinya...


09-07-2011, cik_ainy komen :

silakan cba yea,sutera putih...n selamat ary rata,,ooppss,,,hheheh


09-07-2011, cik_ainy komen :

purplerossa n kakbesah:sme2,lg pown resepi ny mdah dan bhn nya pun sedkit...hehehe,..sila cba yea...:] n wiradapur:btl3...


14-07-2011, kakcuma komen :

salam cik ainy..kuih tart nenas ni satu kemestian pada hari raya. kalau tak ada tak sah rasanya raya.tak sabar nak tunggu bulan puasa.nak buat tart nenasdan biskut kacang(mazola)kegemaran keluarga.selamat menyambut awal ramadan pada semua.


01-08-2011, abdmok komen :

nampak cam sedap jer nak try buat


04-08-2011, yatie_amin78@yahoo.com komen :

nmpk cam mnarik jer..ley wat mse ary rye..cre2 dye p0n simple..


05-07-2012, hakiMieda komen :

nak tanya lah...baking pwder tu pakai nak pakai 2 sudu mkan ke??


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu




Part of Dua Marhalah Sdn Bhd