Your MyResipi.com has been updated. To get started with new version of MyResipi.com, Reset Your Account Password using Forget Password
If you face any problem, please contact us at support@myresipi.com
Telur dadar special..

Resepi Telur dadar special..

 Submitted By On 30 June, 2011
Category: 
Cuisine: 
Preparation time: 
Servings: 
0 Persons
Description

Senang je buat nye.. Ala2 barat gitu.. Sesuai utk breakfast..utk minum ptg pun sesuai.. Sedap dimakan dengan sos dan mayonis.

Ingredients
  • 4 biji Telur - dipukul dengan sedikit garam & lada hitam
  • 1 biji Bawang Holland - dirotong dadu kecil2
  • 1 btg Sosej - dipotong dadu kecil2
  • 2 ketul Dada ayam - dipotong dadu kecil2
  • 5tangkai Cili padi - dipotong bulat2 (kalu tak suka pedas tak yah letak)
  • Sedikit belacan (kalu nak letak ikan bilis tumbuk pun boleh jugak)
  • Sedikit Mix Vege
  • Keju Mozarella (Letak keju lain pun boleh)
  • 1sudu Butter
  • Garam & lada hitam
Instructions
  1. Cairkan butter. Tumiskan bawang hingga layu.

  2. Masukkan sosej & ayam. Kacau hingga masak bahan2 tu.

  3. Masukkan cili padi, belacan, mix vege, garam dan lada hitam. Kacau sekejap.

  4. Kecilkan api & masukkan telur. Kacau sekejap pastu buat bulat mcm telur dadar. Tutup dalam 5 minit hingga telur masak.

  5. Bila dah masak, taburkan keju di atas telur tadi. Tutup api. Bila keju dah cair boleh la diangkat.

  6. * Ayam & sosej boleh jugak ditukar dengan bahan2 lain seperti isi ketam atau daging cincang.

  7. * Boleh juga ditambah dengan mee segera yang sudah direbus ke dalam telur. Jadi mcm murtabak mee.

Tags 
Who has tried this? See their cooking reportSee All
Related RecipesSee All
Recipes You May LikeSee All
Comments