Google+

oleh: haizam_6587@yahoo.com.my Telur dadar special..

No picture

Senang je buat nye.. Ala2 barat gitu.. Sesuai utk breakfast..utk minum ptg pun sesuai.. Sedap dimakan dengan sos dan mayonis.


Created on : 30-06-2011

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi haizam_6587@yahoo.com.my




Bahan-bahan ( 4 org )

  • 4 biji Telur - dipukul dengan sedikit garam & lada hitam
  • 1 biji Bawang Holland - dirotong dadu kecil2
  • 1 btg Sosej - dipotong dadu kecil2
  • 2 ketul Dada ayam - dipotong dadu kecil2
  • 5tangkai Cili padi - dipotong bulat2 (kalu tak suka pedas tak yah letak)
  • Sedikit belacan (kalu nak letak ikan bilis tumbuk pun boleh jugak)
  • Sedikit Mix Vege
  • Keju Mozarella (Letak keju lain pun boleh)
  • 1sudu Butter
  • Garam & lada hitam

Cara-cara

  1. Cairkan butter. Tumiskan bawang hingga layu.
  2. Masukkan sosej & ayam. Kacau hingga masak bahan2 tu.
  3. Masukkan cili padi, belacan, mix vege, garam dan lada hitam. Kacau sekejap.
  4. Kecilkan api & masukkan telur. Kacau sekejap pastu buat bulat mcm telur dadar. Tutup dalam 5 minit hingga telur masak.
  5. Bila dah masak, taburkan keju di atas telur tadi. Tutup api. Bila keju dah cair boleh la diangkat.
  6. * Ayam & sosej boleh jugak ditukar dengan bahan2 lain seperti isi ketam atau daging cincang.
  7. * Boleh juga ditambah dengan mee segera yang sudah direbus ke dalam telur. Jadi mcm murtabak mee.

Tag

telur








Laporan Masakan Bergambar (1)

20130504_192532
06-05-2013
Saya hanya letak sosej,mushroom & cheese. Itu pun dah sedap sangat.
Laporan oleh: maladong

Komen (2)

30-06-2011, haizam_6587@yahoo.com.my komen :

Nanti sy letak gambar..hp rosak la..:-)


03-08-2011, adk puteri komen :

eh..biar btul...keju n belacan? xpnh wat..bleh ek? xrse plik?


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu