Google+

oleh: sassymummy kari ayam tanpa santan

Kari_ayam_tanpa_santan

masa untuk memasak 30 minit..


Created on : 20-05-2011

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi sassymummy




Bahan-bahan ( 4 tau 5 org makan )

  • 1 Ekor ayam dipotong 8(dibersihkan) 2 Biji Bawang besar* 2 Biji bawang putih* halia(saiz setengah ibu jari)*3 sudu besar serbuk rempah kari ayam Babas* 5/10 tangkai cili kering(sekiranye mahu pedas)* 1 batang serai dititik 1 batang kayu manis,2 biji buah

Cara-cara

  1. tanda * dibelender bersama air,panaskan minyak lalu masukkan serai,kayu manis,bunga lawang,bunga cengkeh dan buah pelaga..tumis sebentar lalu masukkan bahan2 yg dah dibelender tadi dan kicap manis digaul hingga naik bau dan pecah minyak kemudian masukkan ayam dan digaul rata..masukkan air ikut citarasa anda..kentang dan tomato biji yg telah dipotong ikut suka anda jgn lupa masukkan sekali akhir sekali garam dan gula secukup rasa...gaul dan masak hingga mendidih dan ayam menjadi empuk sekiranya pekat bole ditambah air :) **Selamat mencuba dan Terima kasih <3

Laporan Masakan Bergambar (0)



Komen (6)

21-05-2011, Hatake Kakashi komen :

Kari tanpa santan???? MENARIK!! Nanti saya nak buat.. I swear!hehe..


21-05-2011, Hatake Kakashi komen :

Tapi kan..law lain kali buat resepi step by step..laaaaagi bagus..senang kami orang yg baru nak belajar memasak..thank..


23-05-2011, karambit komen :

xnampak bahan


25-05-2011, zara elias komen :

menarik n nampak mudah dimasak...neway, tq yek


22-06-2012, aisya hanira komen :

hehehe nk try lah..senang je nampak...


22-06-2012, izzann komen :

kicap manis tu berapa bnyk, tiada pun dalam bahan..tq


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu





Part of Dua Marhalah Sdn Bhd